رسانه‌های عبری زبان از ترور فرمانده کل و فرمانده تیپ خان یونس کتائب القسام، شاخه نظامی حماس در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۳ تیر ماه، حملات شدیدی را علیه مناطقی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه ترتیب دادند که طی آن بیش از ۱۵۰ فلسطینی شهید و زخمی شدند. شمار زیادی از شهدا و مجروحان زن و کودک از جمله کودکان کمتر از دو سال هستند.

ساعاتی پس از این حملات، رادیو ارتش اسرائیل به نقل از منابعی مدعی شد: ما سعی کردیم محمد ضیف، فرمانده کل کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس را در حالی که خارج از تونل بود، ترور کنیم. محمد ضیف از سال ١٩٩٨ تاکنون حداقل پنج بار موفق به فرار از سوء قصد توسط ارتش اسرائیل شده است. آیا این بار موفق شده است؟ همه در اسرائیل منتظرند تا بفهمند.

در همین رابطه، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در سیستم امنیتی، ارزیابی موفقیت آمیز بودن عملیات در حال انجام است؛ تأیید رسمی زمان می‌برد.

کانال ١٣ تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد: اگر محمد ضیف از بمب‌‌هایی که امروز در خان یونس ریخته شد جان سالم به در برد، دیگر هرگز نخواهد مُرد!

رسانه‌ های اسرایٔیلی مدعی شده‌اند در اردوگاه المواصی، علاوه بر محمد ضیف، رافع سلامه، فرمانده تیپ خان‌ یونس کتائب القسام نیز هدف قرار گرفته‌ است.

تا این لحظه مقامات فلسطینی و فرماندهان کتائب القسام واکنشی نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص شهادت فرماندهان ارشد خود نشان نداده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.