موشک های یمنی کشتی لوبیویا را درهم کوبیدند

شنبه 30 تیر 1403 - 09:02
https://iswnews.com/?p=119932

نیروهای مسلح یمن در یک عملیات موشکی و پهپادی کشتی لوبیویا را در خلیج عدن مورد حمله و اصابت قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با حضور یافتن در راهپیمایی هفتگی مردم یمن در میدان السبعین شهر صنعا بیانیه ای را درباره حمله به یک کشتی در خلیج عدن قرائت کرد. سرتیپ سریع طی این بیانیه گفت: «نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال عملیات نظامی ویژه و مشترکی را در خلیج عدن انجام دادند و با تعدادی موشک‌های بالستیک و پهپاد، کشتی لوبیویا (Lobivia) را مورد حمله قرار دادند و به لطف خدا حمله دقیق و مستقیم بود. این کشتی به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت.»

سرتیپ سریع در ادامه افزود، تداوم تجاوزات اسرائیل در قتل عام برادران ما در غزه، تنها مردم یمن و نیروهای مسلح و رهبری مؤمن و مبارز آنها را به سوی عملیات های حمایتی بیشتر در حمایت و یاری مردم مظلوم فلسطین سوق خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن در پایان نیز مجددا از همه کشورهای عربی و اسلامی دعوت کردند تا وظایف دینی، انسانی و اخلاقی خود را در قبال مردم فلسطین انجام دهند و در این نبرد سرنوشت‌ساز و اجتناب‌ناپذیر فعالانه شرکت کنند.

تصویر آرشیوی از کشتی کانتینربر لوبیویا (Lobivia)

کشتی لوبیویا یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۰۱ میلادی با پرچم سنگاپور در حال فعالیت است. این کشتی در ۲۹ تیر ماه و در فاصله ۸۳ مایل دریایی جنوب غربی بندر عدن مورد اصابت موشک و پهپاد ارتش یمن قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات تحولات جهان اسلام، حمله ارتش یمن به کشتی لوبیویا، ۱۴۷مین حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در محسوب می‌شود.

تصاویر نشان می‌دهد که اصابت موشک یا پهپاد یا هردو موجب تخریب بدنه کشتی و کانتینرهای آن شده است.

لازم به ذکر است که مردم یمن راهپیمایی هفتگی خود در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین را در شهرهای صنعا، صعده، الحدیده، ذمار، عمران و… تحت عنوان “ایستادگی در کنار غزه؛ علیرغم فشار هر عاملی” برگزار کردند.

مردم یمن در بیانیه پایانی این راهپیمایی، ضمن تبریک به رهبر و نیروهای مسلح یمن به خاطر دستاورد تاریخی در حمله موفق به تل آویو، این موفقیت را از جانب خداوند متعال دانسته و به مردم و مقاومت فلسطین اطمینان دادند که در حمایت از آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. مردم یمن همچنین ضمن تحسین مجاهدین گروه‌های مقاومت در جبهات نبرد لبنان و عراق، بر تداوم عملیات مشترک با مقاومت عراق علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.