منابع محلی از پیشروی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه محورهای جنوب نوار غزه خبر میدهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” از روز گذشته نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با پشتیبانی هوایی عملیات جدیدی را در محور عبسان آغاز کرده‌اند.

صبح امروز ارتش اسرائیل پس از حملات راکتی مکرر به جنوب سرزمین‌های اشغالی، از فلسطینی‌ها خواست تا مناطق شرقی خان یونس را تخلیه کنند.

عملیات جدید ارتش رژیم اسرائیل در محور خان یونس و عبسان در حالی آغاز شده است که این رژیم سه ماه پیش از خان یونس خارج شده بود. پیش از این عملیات، مناطق جنوبی نوار غزه و شهر رفح شاهد عملیات نیروهای اسرائیلی به مدت بیش از چهار ماه بوده است.

درگیری‌ها در جنوب نوار غزه و محور عبسان همچنان ادامه دارد. هنوز مشخص نیست که عملیات ارتش اسرائیل در عبسان یک عملیات محدود و با هدف از بین بردن هسته‌های مقاومت در این منطقه است یا اینکه ارتش اسرائیل مجددا به عمق خان یونس نفوذ خواهد کرد.

گفته می‌شود در حملات هوایی امروز ارتش رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس، دستکم ۴۵ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در شهر رفح نیز درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. ارتش رژیم اسرائیل کنترل حدود ۷۰٪ درصد شهر را در اختیار دارد. با این وجود آینده روشنی برای عملیات ارتش رژیم در این محور متصور نیست و آن‌ها پس از چند ماه نبرد هنوز قادر به اشغال کامل شهر نیستند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.