دیدار اسد و پوتین در کرملین

پنجشنبه 4 مرداد 1403 - 21:29
https://iswnews.com/?p=120112

رئیس جمهور سوریه طی سفری از پیش اعلام نشده با همتای روسی خود در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ۴ مرداد ماه با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در کاخ کرملین دیدار و گفتگو کرد.

پوتین در دیدار با بشار اسد همتای سوری خود ضمن اشاره به فراهم شدن فرصت برای صحبت درباره کل سیستم روابط میان دو کشور تصریح کرد: من بسیار علاقه‌مند هستم نظر شما را در مورد اوضاع منطقه به طور کلی که متأسفانه در حال بدتر شدن است و همین طور درباره سوریه که به طور مستقیم تحت تاثیر قرار دارد، جویا شوم.

پوتین ابراز امیدواری کرد دو طرف بتوانند در خصوص روابط تجاری و اقتصادی و روندها و رویکردهای امیدوارکننده در این زمینه، بحث و تبادل نظر کنند.

بشار اسد نیز در این دیدار تصریح کرد سفر امروز من به مسکو مصادف با هشتادمین سالگرد برقراری روابط دو کشور است که در طول دهه‌های گذشته، آزمون‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند. روابط دو کشور ما برگرفته از اعتماد متقابل و حفظ این اعتماد است که نشان دهنده بلوغ و پختگی هر دو ملت سوریه و روسیه است.

اسد تاکید کرد با توجه به رویدادهایی که در سراسر جهان و منطقه اوراسیا در حال وقوع است، نشست امروز ما برای بحث در مورد بررسی اوضاع و جزئیات تحولات، چشم‌اندازها و سناریوهای احتمالی بسیار مهم قلمداد می‌شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.