آرام توروسیان، دبیر رسانه‌ای وزارت دفاع ارمنستان، اطلاعات شبکه ایران اینترنشنال درباره خرید تسلیحات از ایران را ساختگی خواند و آن را تکذیب کرد.

آرام توروسیان، دبیر رسانه‌ای وزارت دفاع ارمنستان، اطلاعات شبکه ایران اینترنشنال درباره خرید تسلیحات از ایران را ساختگی خواند و آن را تکذیب کرد.

شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال اخیرا در گزارشی مدعی شده بود، ایران و ارمنستان قرارداد مخفیانه تسلیحاتی را به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار امضا کرده‌اند و طبق آن انواع پهپادهای انتحاری، شناسایی و رزمی همچون شاهد ۱۳۶، شاهد ۱۲۹، مهاجر ۶ و سامانه پدافندی های سوم خرداد، مجید، ۱۵ خرداد و… به ارمنستان صادر خواهد شد.

مهدی سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان در واکنش به این خبر گفت: خبر منتشره در خصوص قرارداد نظامی ایران و ارمنستان کذب است. منبع این‌گونه اخبار رسانه های غیر معتبری هستند که سابقه انتشار مطالب نادرست و تحلیل های مغرضانه در خصوص جمهوری اسلامی ایران دارند.

آقای سبحانی اهداف انتشار این گونه اخبار را تاثیرگذاری بر روند توسعه مناسبات دوستانه ایران و کشورهای منطقه دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از برقراری صلح و ثبات و همچنین توسعه اقتصادی در منطقه قفقاز حمایت می کند.

در خصوص این خبر باید گفت که رقم ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید تسلیحات توسط ارمنستان عدد بزرگی است و در حد و قواره و توان اقتصادی این کشور کوچک نیست. گذشته از این، موقعیت و شرایط جغرافیایی ارمنستان برای تسلیحات نامبرده به ویژه سامانه‌های پدافندی مناسب نیست و از همین اطلاعات سطحی می‌توان فهمید که عوامل اینترنشنال همگام با رسانه‌های پانترک در ترکیه و جمهوری آذربایجان گزارش سازی غلط و یا ناقصی را انجام داده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.