یورش صهیونیست‌ها به پایگاه‌ بیت لید ارتش اسرائیل

سه شنبه 9 مرداد 1403 - 21:16
https://iswnews.com/?p=120227

پایگاه اسرائیلی بیت‌لید شاهد یورش گروهی از صهیونیست‌های تندرو در اعتراض به محاکمه نظامیانی که اقدام به شکنجه اسرای فلسطینی در نوار غزه کردند، بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروهی از صهیونیست‌های تندرو در اعتراض به محاکمه نظامیان اسرائیلی که اقدام به شکنجه اسرای فلسطینی در نوار غزه کردند، روز گذشته به دادگاه و پادگان نظامی در بیت لید حمله کردند.

این حوادث پس از آن آغاز شد که ۹ تن از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به اتهام به بدرفتاری با زندانی فلسطینی، در پایگاه سده تیمان (Sde Teiman) در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت شده و برای بازجویی به بیت لید منتقل شدند.

پس از این اقدام، شهرک‌نشینان تندروی اسرائیلی به این منطقه یورش آوردند. رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که حدود ۱۲۰۰ معترض به شهرک بیت‌لید رسیدند و ده‌ها نفر از آنها به ساختمان دادگاه نظامی یورش بردند تا نظامیان اسرائیلی مذکور را آزاد کنند.

روزنامه واشنگتن پست نیز در همین زمینه نوشت: زندانیان فلسطینی در پایگاه سده تیمان از غذا و مراقبت‌های پزشکی محروم هستند و همچنین مورد شکنجه‌های روحی و جسمی قرار می گیرند. بسیاری از آنها به دلیل سهل انگاری زندانبانان جان باختند. این اردوگاه “گوانتاناموی اسرائیل” نام گرفته است.

طبق اعلام روزنامه هاآرتص، از آغاز جنگ غزه تاکنون، ۴۸ اسیر فلسطینی در زندانهای اسرائیل کشته شده‌اند که ۳۶ اسیر آن تنها در سدیه تیمان جانشان را از دست داده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.