در نتیجه حمله تروریستی جنگنده های اسرائیلی به منطقه ضاحیه واقع در جنوب بیروت، سه نفر شهید و بیش از ۷۴ نفر زخمی شدند.

طبق گزارش اولیه رسانه های صهیونیستی، حمله به جنوب بیروت توسط یک پهپاد تهاجمی و با شلیک سه فروند موشک به یک ساختمان انجام شد. اما سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه خود عنوان کرد که این حمله توسط جنگنده های تهاجمی انجام شده است. یدیعوت آحارونوت نیز مدعی است که این حمله با جنگنده های F-35 اجرا شده است. هدف این حمله تروریستی فواد شکر با نام جهادی حاج محسن، فرد شماره دوم حزب الله و مشاور سید حسن نصرالله بوده است و نتیجه این حمله تا این لحظه مشخص نشده است.

آخرین آمار تلفات حمله تروریستی پهپاد اسرائیل به جنوب بیروت، چهار شهید شامل یک زن و دو کودک شش و ده ساله و همچنین زخمی شدن ۷۴ نفر عنوان شده است.

شبکه کان به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش کرده است که اسرائیل فعلا مطمئن نیست که عملیات ترور در بیروت موفقیت آمیز بوده باشد. این شبکه در گزارش دیگری به نقل از دو منبع امنیتی لبنان از ناموفق بودن حمله تروریستی اسرائیل خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل نیز در یک خبر اعلام کرد، برآورد ما این است که هدف در این حمله مجروح شده است، اما منتظر نتایج هستیم.

کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل در این باره اعلام کرد که ارزیابی جدید در اسرائیل حاکی از آن است که فؤاد شکر در زمان حمله در ساختمان بوده و به شدت آسیب دیده یا کشته شده است.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز در واکنش به این خبر در گفتگو با رسانه ها گفت: «اطلاعاتی دریافت کردیم که حاکی از آن است، فرمانده حزب الله از سوء قصد جان سالم به در برده است.»

همزمان با این حمله تروریستی، شهرهای حیفا و تل آویو از آمادگی خود برای مواجهه با حمله احتمالی حزب الله سخن گفتند. شهرداری منطقه ریشون لتزیون واقع در حومه‌ی تل آویو نیز از بازگشایی پناهگاه های عمومی از ترس پاسخ حزب الله خبر داد.

روعی شارون در گفتگو با شبکه تلویزیونی کان گفت: پس از حمله بیروت، اسرائیل در یک وضعیت آماده باش است که آیا حزب الله به تل آویو، حیفا یا فقط الجلیل موشک شلیک خواهد کرد؟

سرتیپ زویکا هایموویچ از فرماندهان نیروهای احتیاط ارتش اسرائیل نیز گفت: «ما باید برای تعداد حملات حزب‌الله بیشتر از قبل آماده شویم. این حملات می‌تواند به ۱۰۰ تا ۲۰۰ یا حتی ۳۰۰ راکت همزمان برسد.»

دریادار دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل طی بیانیه ای رسما اعلام کرد، حمله تروریستی جنگنده‌های اسرائیلی در ضاحیه بیروت منجر به شهادت فواد شکر با نام مستعار حاج محسن شده است.

طبق بیانیه ارتش اسرائیل، فواد شکر ارشدترین فرمانده نظامی حزب الله و رئیس تشکیلات استراتژیک مقاومت لبنان است. وی دست راست سید حسن نصرالله محسوب می‌شود و مشاور اصلی سید در امور برنامه ریزی و مدیریت جنگ است.

فواد شکر از سال ۱۹۸۵ میلادی به حزب الله پیوسته و علاوه بر عضویت در شورای مرکزی و مجمع نظامی حزب الله، از هشتم اکتبر رهبری نبردهای جبهه جنوب لبنان را به عهده داشته است.

حمله تروریستی پهپادهای اسرائیلی در ضاحیه بیروت، دومین اقدام تروریستی این رژیم در پایتخت لبنان بعد از ترور صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس است. این حمله تروریستی در پاسخ به اصابت یک موشک به زمین فوتبال شهرک مجدل شمس است که موجب جان باختن ۱۲ نفر از ساکنان آن شد. اسرائیل مدعی است که موشک از نوع راکت فلق یک بوده و متعلق به حزب الله و ساخت ایران است.

بیشتر بخوانید: حادثه مشکوک در مجدل شمس؛ حزب الله مسئولیت حمله را نپذیرفت (ویدیو)

ویدیو: محل وقوع حمله تروریستی اسرائیل در ضاحیه بیروت

ویدیو: انتشار دود ناشی از حمله تروریستی پهپادهای اسرائیلی در ضاحیه بیروت
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.