سید حسن نصرالله: ما به دنبال یک پاسخ واقعی هستیم

جمعه 12 مرداد 1403 - 09:35
https://iswnews.com/?p=120316

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مراسم تشییع فرمانده مجاهد شهید فواد شکر در مجتمع سید الشهداء (ع) در ضاحیه بیروت سخنرانی کرد.

– هدف دشمن ترور فرمانده مجاهد حاج محسن بود. این ساختمان غیرنظامی بود و تجاوزگری دشمن منجر به شهادت سه زن، دو کودک و شهید بیدی و شهید فواد شکر شد.

– به همه خانواده های صبور شهدا تبریک برای مدال شهادت و تسلیت برای فقدان شهدا می‌گویم.

– ما به این تجاوزگری واکنش نشان خواهیم داد.

– این حمله یک تجاوزگری بود و ما ادعاهای قبل از آن را نمی‌پذیریم. گفته می‌شود که این اقدام، پاسخی به حادثه مجدل شمس بود. و به شهید ما لقب قاتل کودکان مجدل شمس دادند که بزرگترین تزویر دشمن است.

– ما شهامت قبول اشتباهات خود را داریم. ما اتهام مجدل شمس را قاطعانه رد می‌کنیم و دشمن بدون هیچ استناد و شواهدی ما را متهم کرد.

– کارشناسان دشمن فرضیه اصابت موشک پدافندی به مجدل شمس را مطرح کردند و ما شواهد زیادی داریم که موشک‌های پدافندی اسرائیل در عکا و حیفا و جولان و… سقوط کرد و موجب آتش سوزی شد.

– این اتهام ظلم آشکاری بود که قابل پذیرش نیست. البته آنها این موضوع را بهانه‌ای برای حمله به ضاحیه بیروت کردند و ایجاد فتنه بین ساکنان جولان و دروزی ها با مقاومت هدف دیگر دشمن است.

– من از بزرگان طایفه دروزی برای عدم پذیرش ادعاهای دشمن تشکر میکنم و به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت می‌گویم.

– شهید فواد شکر و دهها شهید دیگر بهایی است که ما برای نبرد قدس شریف پرداختیم و ما جان و مال خود را در این راه گذاشته‌ایم. ما غافلگیر نشدیم و برای این نبرد آماده‌ایم.

– جبهه گسترده شده است. از غزه تا جنوب لبنان و الحدیده و جرف الصخر، تهران و ضاحیه گسترده شده است.

– لحن امام خامنه‌ای در پیام تسلیت به شهید اسماعیل هنیه بسیار شدیدتر بود. در ماجرای کنسولگری دمشق تنها گفتند حاکمیت ما نقض شد اما در جریان شهادت اسماعیل هنیه از نقض حاکمیت، از نقض هیبت و شرافت خود گفتند. زیرا هنیه مهمان ایران بود. این موضوع در جهان اسلام بسیار مهم است.

– به دوستان و دشمنان می‌گویم ما در جبهه های پشتیبانی وارد مرحله جدیدی شدیم. دشمن باید در انتظار خشم جوانمردان و شرافتمندان امت اسلامی بماند.

– این عملیات‌ها منجر به تضعیف مقاومت نخواهد شد. زمانی که شهید احمد یاسین و شهید رنتیسی و شهدای دیگر به شهادت رسیدند آیا مقاومت تضعیف شد؟ حزب الله نیز همین طور. سید عباس موسوی و حاج عماد مغنیه را ترور کردند اما اهداف آنها محقق نشد. زیرا مجاهدین ما مومن به راه و معتقد به خداوند متعال هستند و با روحیه بالا درصدد تقویت روح خود هستند.

– شهادت فواد شکر سبب عزم و اراده ما شد و هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. حاج محسن بسیاری از مواقع در کنار شما قرار می‌گرفت و بسیاری از شما او را نمی‌شناختید. من دوباره تاکید می‌کنم و به سید فواد می‌گویم اگر ما را تکه تکه کنند و آتش بزنند ما این راه را رها نخواهیم کرد.

– شهادت فرماندهان ما تنها موجب بدست گرفتن فرماندهی توسط فرماندهان دیگر، فرماندهان جوان و مومن خواهد شد.

– این مرد استوار برای شهادت فرماندهان دیگر ما که بسیاری از آنها شاگرد او بودند، متأثر می‌شد. شهید فواد، سید ذوالفقار و حاج عماد از هسته های اصلی مقاومت در لبنان بودند. مسئولیت نیروهای حزب الله در جنگ بوسنی و هرزگوین به عهده شهید فواد بود.

– دشمن همه خطوط قرمز را نادیده گرفته است و ویرانی گسترده‌ای را به بار آوردند. هیچ راهی جز توقف جنگ در غزه نیست.

– علت آرامش جبهه جنوب لبنان خواست من از رزمندگان برای برگزاری تشییع پیکر شهید سید فواد بود و از فردا جبهه پشتیبانی کار خود را از سر خواهد گرفت.

– همه می‌دانند که مقاومت به جنایت و تجاوزگری دشمن پاسخ خواهد داد. برخی می‌خواهند ماهیت این اقدام را کوچک کنند.

– دشمن و کسانی که پشت دشمن هستند منتظر پاسخ حتمی ما باشند. بین ما و شما روزها و شبها و میدان نبرد است.

– محور مقاومت با خشم می‌جنگد اما خشمی که با عقل و شجاعت همراه است.

– هر عملیاتی که در این ایام رخ دهد جوابگوی شهادت آقای فؤاد شکر نیست.

– اسرائیل نمی‌داند پاسخ از کجا خواهد بود. از غرب، از شرق، از جنوب، از کجا؟ محور مقاومت تک تک حمله خواهند کرد یا متحد؟

– نمی‌گویم ما حق پاسخگویی در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌داریم، بلکه پاسخ می دهیم و آنها باید منتظر بمانند و پاسخ در میدان خواهد بود.

– ما به دنبال یک پاسخ واقعی هستیم، نه یک پاسخ رسمی برخلاف آنچه که تبلیغ می شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.