ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه رهگیر دوربرد LRAD را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروی دریایی این رژیم در روزهای اخیر، آزمایش سامانه رهگیر دوربرد LRAD را با موفقیت به پایان رساند.

گفته می‌شود این سامانه وظیفه مقابله با انواع تهدیدها از جمله موشک‌های کروز و راکت‌ها را دارد. موشک LRAD را صنایع هوافضای اسرائیل و شاخه پژوهش و توسعه وزارت جنگ این رژیم تولید کرده است. برد دقیق موشک جدید LRAD مشخص نیست، اما طبق گزارش‌ها می‌تواند اهدافی را در ارتفاع تا ۲۰ کیلومتری رهگیری کند.

سه ناوگروه کلاس‌ ساعر ۵ و سه ناوگروه کلاس ساعر ۶ که در حال حاضر در نیروی دریایی اسرائیل استفاده می‌شوند، همگی می‌توانند موشک‌های باراک ۸ را پرتاب کنند.

گفتنی است موشک LRAD بخشی از سامانه پدافندی ام ایکس (Barak MX) است. باراک ام ایکس آخرین نسخه از سامانه دفاع هوایی باراک ۸ است که به طور مشترک توسط اسرائیل و هند برای دفاع در برابر تهدیدات هوایی از جمله جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادها و همچنین موشک‌های ضد کشتی، بالستیک و کروز ساخته شده است.

آزمایش این سامانه در شرایطی صورت گرفته است که نظامیان رژیم اسرائیل در حالت آماده‌باش برای حملات احتمالی ایران و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه قرار دارند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.