سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انهدام یک فروند پهپاد آمریکایی MQ-9 در آسمان استان صعده و حمله موشکی به کشتی گروتون در خلیج عدن خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه گفت: «به فضل الهی نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن توانستند یک فروند پهپاد آمریکایی MQ-9 را در حین انجام عملیات در حریم هوایی استان صعده با موشک زمین به هوای ساخت یمن ساقط کنند. این پهپاد هفتمین پهپاد از نوع خود است که در جریان نبرد فتح موعود و جهاد مقدس و در حمایت از غزه سرنگون شد.»

این پهپاد یازدهمین فروند از پهپادهای MQ-9 است که در خلال جنگ یمن سرنگون می‌شود. همچنین هفت فروند از این تعداد در چارچوب عملیات نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطین و مقابله با عملیات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در یمن ساقط شده است.

بیشتر بخوانید: ارتش یمن دهمین پهپاد MQ-9 آمریکایی را منهدم کرد (ویدیو)

سرتیپ یحیی سریع همچنین درباره حمله موشکی اخیر ارتش یمن به یک کشتی متخلف در خلیج عدن گفت: «در چهارمین مرحله از تشدید تنش در منطقه، نیروهای دریایی و موشکی نیروهای مسلح یمن عملیات نظامی مشترکی را انجام دادند که طی آن با تعدادی موشک بالستیک کشتی گروتون (Groton) را در خلیج عدن هدف قرار دادند و اصابت به لطف خدا دقیق بود. این کشتی هدف قرار گرفت زیرا شرکت مالک آن تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد.»

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه به مقاومت دلیرمردان فلسطین در نوار غزه به پاس ۳۰۰ روز استواری، قهرمانی و فداکاری در راه دفاع از ملت، سربلندی و عزت آن و پیروزی برای مقدسات درود فرستادند و تاکید کردند که به عملیات نظامی خود در مراحل تنش ادامه می دهند و تا زمانی که تجاوزات متوقف نشود و محاصره مردم فلسطین در نوار غزه رفع نشود، این عملیات ادامه خواهد داشت.

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، حمله ارتش یمن به کشتی گروتون، ۱۴۹مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند و دریای مدیترانه می‌باشد.

تصویر آرشیوی از کشتی گروتون

کشتی گروتون یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۰۲ میلادی با پرچم لیبریا در حال فعالیت است. این کشتی از مبدأ جیبوتی به سمت بندر الفجیره امارات در حال حرکت بوده است. طبق اطلاعات مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا، ارتش یمن این کشتی را در فاصله ۱۷۰ مایل دریایی جنوب غربی عدن مورد حمله قرار داده است.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به بندر ایلات و کشتی آمریکایی

ویدیویی از لاشه پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا در استان صعده
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.