کمین ارتش یمن به ناوشکن های آمریکایی

پنجشنبه 18 مرداد 1403 - 12:19
https://iswnews.com/?p=120410

نیروهای مسلح یمن در سه عملیات جداگانه یک کشتی غیرقانونی و دو ناوشکن یواس‌اس کول و یواس‌اس لابون را مورد حمله موشکی و پهپادی قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات‌های اخیر ارتش یمن علیه کشتی های وابسته به اسرائیل گفت: «نیروهای موشکی، پهپادی و دریایی نیروهای مسلح یمن، با استعانت از خداوند متعال عملیات نظامی مشترکی را برای هدف قرار دادن کشتی کانتشیپ اونو (Contship Ono) در دریای سرخ با تعدادی موشک بالستیک و پهپادهای انتحاری انجام دادند و به لطف خدا ضربه دقیق بود. این کشتی به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی توسط شرکت مالک هدف قرار گرفت.»

کشتی کانتشیپ اونو یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۰۷ میلادی با پرچم لیبریا فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ مالزی به سمت بندر جده در حال حرکت بوده است.

تصویر آرشیوی از کشتی کانتشیپ اونو

سرتیپ سریع همچنین از کمین موشک ها و پهپادهای انتحاری ارتش یمن علیه ناوشکن های آمریکایی خبر داد و گفت: «نیروی پهپادی با استفاده از تعدادی پهپاد انتحاری عملیات نظامی ویژه‌ای را برای هدف قرار دادن ناوشکن آمریکایی یواس‌اس کول در خلیج عدن انجام داد و به لطف خدا این عملیات با موفقیت به هدف خود رسید. نیروی دریایی نیز با انجام یک عملیات نظامی ویژه ناوشکن آمریکایی یواس‌اس لابون را با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار داد. هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی هنگام عبور از منطقه عملیاتی نیروهای مسلح یمن به سمت شمال دریای سرخ در راستای حمایت نظامی آمریکا از دشمن اسرائیلی انجام شد.»

سرتیپ سریع در ادامه افزود، از جمله نتایج این عملیات ناتوانی کامل دو ناوشکن در مقابله با موشک ها و پهپادها بود و موفقیت تعدادی از پهپادها و موشک ها در دستیابی به اهدافشان به لطف خداوند انجام گرفت. نیروهای مسلح یمن تمامی تحرکات نظامی آمریکا در حمایت از دشمن اسرائیلی در منطقه عملیات دریایی را تحرکات خصمانه می‌داند و به یاری خداوند متعال در هدف قرار دادن آنها با تمام امکانات دریغ نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: تحرکات نظامی آمریکا برای دفاع از اسرائیل

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه، از همه ملت‌های عربی و اسلامی خواست تا با اقدام عملی در نفی تحرکات نظامی آمریکا و رد هرگونه حمایت از دشمن اسرائیل، به پیروزی فلسطین، غزه و فرمانده شهید اسماعیل هنیه کمک کنند. نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد، عملیات آنها در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس تا پایان تجاوزات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد داشت.

حمله ارتش یمن به کشتی کانتشیپ اونو و ناوشکن های آمریکایی ۱۵۰-۱۵۲مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند و دریای مدیترانه می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.