ارزیابی پدافند هوایی سوریه توسط اسرائیل

پنجشنبه 18 مرداد 1403 - 14:45
https://iswnews.com/?p=120421

ارتش سوریه در روز گذشته با حداقل چهار هدف هوایی متعلق به اسرائیل بر فراز استان درعا درگیر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش سوریه در ۱۷ مرداد ماه، چهار هدف هوایی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز استان درعا در جنوب سوریه رهگیری و با آنها درگیر شد.

توپ‌های ضد هوایی پدافند ارتش سوریه مستقر در مناطق الجابیه و تپه ام حوران، با اهداف هوایی که گفته می‌شود پهپادهای اسرائیلی بوده‌اند، درگیر شده و به سوی آنها شلیک کردند؛ با این حال موشکی به سوی پرنده‌های اسرائیلی شلیک نشده است. جزئیات بیشتری در خصوص اینکه این اهداف مورد اصابت قرار گرفته و یا ساقط شده‌اند، در دست نیست.

این اهداف اعم از پهپادهای کوچک شناسایی یا فریب، احتمالاً توسط ارتش رژیم صهیونیستی برای آزمایش و ارزیابی پدافند هوایی سوریه در مناطق جنوبی به‌کارگیری شده‌اند. این اتفاق قبل از حملات هوایی گسترده اسرائیل در ماه‌های گذشته نیز رخ داده بود.

این درگیری غیرمعمول در حالی صورت گرفت که اسرائیل در آماده‌باش نظامی کامل برای مقابله با پاسخ احتمالی به حملات اخیر خود به بندر الحدیده در دریای سرخ یمن، ترور فؤاد شکر، فرمانده نظامی حزب‌الله در بیروت و اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران به سر می‌برد.

در ماه آوریل گذشته، ایران در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به سفارت تهران در دمشق، حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه مواضع اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی ترتیب داد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اواخر همان ماه، با انجام حمله ای محدود به اقدامات ایران پاسخ داد. قبل از انجام این حمله، حملاتی علیه سایت‌های پدافند هوایی در جنوب سوریه از جمله درعا صورت گرفت و یک سایت پدافندی مورد اصابت موشک اسرائیلی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی چندی قبل هشدار داد که در صورت ادامه حملات موشکی و پهپادی، به همراه متحدانش به ایران حمله خواهد کرد. ارتش اسرائیل ممکن است در حال آزمایش و ارزیابی پدافند هوایی سوریه برای آماده شدن جهت حمله به مواضع گروه‌های مقاومت و یا حمله مستقیم به ایران باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.