جنگنده های F-22 آمریکا به کمک اسرائیل شتافتند!

جمعه 19 مرداد 1403 - 23:35
https://iswnews.com/?p=120434

ارتش آمریکا ۱۲ فروند جنگنده F-22 را از فرودگاه لیکنهیت در انگلیس به سمت یکی از پایگاه‌های خود در غرب آسیا اعزام کرده است. این جنگنده‌ها از مبدا پایگاه هوایی المندورف در آلاسکا به انگلیس رفته و سپس به همراه شش فروند هواپیمای سوخت‌رسان پشتیبانی شده و تا پایان روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه در مقصد نهایی خود مستقر خواهند شد.

این اقدام آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در حمله احتمالی ایران و حزب الله و انصارالله انجام می‌گیرد و احتمالا جنگنده‌ها در یکی از پایگاه آمریکا در اردن یا قطر مستقر خواهند شد.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز با انتشار تصاویری از جنگنده‌های F-22 ضمن تایید خبر اعزام آنها به غرب آسیا نوشت: رپتورهای نیروی هوایی آمریکا به‌عنوان بخشی از تغییر موضع نیروهای آمریکا در منطقه و به‌دنبال تهدیدات ایران، وارد منطقه شده‌اند. 

جنگنده‌های F-22 رپتور یکی از تسلیحات برتر نیروی هوایی ارتش آمریکا است که قابلیت های برجسته‌ای در نبرد هوایی ایفا می‌کند. ارسال این جنگنده‌ها به منطقه غرب آسیا در سایه تنش اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران و محور مقاومت در لبنان و یمن انجام شده و برای کمک به حفاظت بیشتر از اسرائیل در برابر حمله احتمالی موشکی و پهپادی ایران است. رسانه‌ها و تحلیلگران غربی معتقدند عملیات ایران در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه یک عملیات گسترده ترکیبی با استفاده از صدها فروند موشک بالستیک، کروز و پهپادهای انتحاری خواهد بود که برای دفع آن نیاز به مشارکت صدها جنگنده، ناوشکن و سامانه پدافندی است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امین شنبه, ۲۰ مرداد, ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

    با سلام مجدد و عرض خسته نباشید .
    انگار کلاً جنگ اوکراین رو بی خیال شدید؟ حتی حالا هم که نبرد کورسک در جریان است هیچ واکنشی ندارید . دو روز دیگر حمله به اسرائیل را شروع می کنیم و دیگر وقت سرخاراندن نخواهید داشت!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.