درخواست حماس از میانجی‌ها در خصوص مذاکرات آتش‌بس

دوشنبه 22 مرداد 1403 - 09:00
https://iswnews.com/?p=120510

جنبش حماس طی بیانیه‌ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در سایه ناسازگاری اشغالگران در مذاکرات و ادامه کشتار در نوار غزه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از میانجی‌ها درخواست کرد به جای آغاز مذاکرات جدید، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

در بیانیه حماس آمده است: از میانجی‌ها در مصر و قطر می‌خواهیم مفاد مورد توافق در مذاکرات ۲ جولای (۱۲ تیر ماه) را ارائه کنند و آغاز دوره‌های جدید مذاکرات یا طرح پیشنهادهای تازه، فقط پوششی برای تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی است. حماس در دوره‌های زیادی از مذاکرات شرکت کرد و انعطاف‌پذیری و مثبت‌اندیشی لازم را برای دستیابی به منافع مردم برای انجام روند مبادله اسرا انجام داده است.

در همین رابطه، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس گفت: در مذاکرات دوم جولای بر سر خروج رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا توافق شده بود و ما از پیشنهاد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه‌های شورای امنیت استقبال کردیم، اما رژیم صهیونیستی آن را نپذیرفته و تعلل می‌کند.

شایان ذکر است چندی قبل، سه کشور میانجیگر شامل آمریکا، قطر، و مصر با صدور بیانیه‌ای مشترک، خواستار بازگشت رژیم صهیونیستی و جنبش حماس به میز مذاکره شده بودند. تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. برخی از رسانه‌ها و تحلیلگران اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به علت تعلل و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات، دلیل ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.