ترور افسر وزارت کشور عراق با دوچرخه

جمعه 26 مرداد 1403 - 01:56
https://iswnews.com/?p=120539

در حالی‌که عملیات‌های داعش در عراق به شدت روندی کاهشی پیدا کرده، یک عملیات ترور روی دوچرخه در طارمیه واکنش زیادی به همراه داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری «تحولات جهان اسلام» یک عنصر دوچرخه سوار در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه در منطقه الزور در طارمیه واقع در شمال بغداد به سوی اثیر لطیف افسر وزارت کشور عراق شلیک کرد و پس از اطمینان از اصابت گلوله سوار دوچرخه شد و از صحنه متواری گشت.

اثیر لطیف افسر وزارت کشور عراق که در طارمیه مورد هدف قرار گرفت

این عملیات را داعش در شماره ۴۵۶ هفته نامه خود «النبأ» منتشره در شامگاه پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه رسما بر عهده گرفت. لازم به ذکر است که پایگاه‌های خبری عراقی پیش از آن به طور غیر رسمی این ترور را به عناصر داعش منتسب کرده بودند.

لحظه ترور افسر وزارت کشور عراق در طارمیه توسط عنصر دوچرخه سوار

از طرفی پایگاه‌های غیر رسمی داعش در عراق نیز پیش از بر عهده گرفتن این ترور از سوی داعش به صورت گسترده این عملیات را پوشش دادند.

در روزهای گذشته یک عنصر امنیتی دیگر نیز در طوزخورماتو مورد هدف قرار گرفت که این ترور تا نگارش این گزارش به طور رسمی از سوی داعش پذیرفته نشده‌است.

بیانیه منتسب به وزارت کشور عراق در پی ترور طارمیه

انجام ترور با دوچرخه در منطقه طارمیه واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشت. بسیاری از کاربران ضمن اظهار شگفتی از ترور یک افسر وزارت کشور به وسیله دوچرخه به انتقاد از عملکرد امنیتی دولت عراق پرداختند، این در حالی است که حجم عملیات‌های داعش در شش ماه گذشته روندی کاهشی داشته‌است.

گوشه‌ای از اظهار شگفتی و انتقاد کاربران عراق فضای مجازی

داعش در شش ماه گذشته نزدیک به ۲۰ عملیات در عراق انجام داده‌ که در مقایسه با دوره‌های مشابه قبل بسیار کمتر می‌باشد. داعش در دو ماه گذشته تنها انجام یک عملیات را به طور رسمی بر عهده گرفته‌است.

گفتنی است که منطقه طارمیه در کمربند شمالی بغداد در سال‌های گذشته به عنوان یکی از مناطق نا امن عراق تلقی می‌شد و داعش با نام ولایت شمال بغداد در آن دست به عملیات می‌زد.

نیروهای امنیتی عراق نیز در چند روز اخیر دو تروریست را در طارمیه و محمودیه در نزدیکی بغداد از پای درآوردند.

لازم به ذکر است که با نزدیک شدن ایام زیارتی اربعین امام حسین علیه السلام، تیپ ۱۲ حشد شعبی مسئولیت تأمین امنیت منطقه طارمیه را بر عهده گرفت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.