تحریر الشام از سگ‌های K9 استفاده می‌کند

یکشنبه 28 مرداد 1403 - 01:12
https://iswnews.com/?p=120584

مراسم فارغ التحصیلی گروه افسران دانشکده پلیس وزارت کشور دولت خودخوانده ادلب در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه برگزار، و در آن از واحد سگ‌های پلیس K9 رونمایی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری «تحولات جهان اسلام» در این مراسم که با حضور مسئولان دولت خودخوانده ادلب که زیر نظر ابو محمد الجولانی فعالیت می‌کند، برگزار شد، ۳۰۰ تن از اعضای تحریر الشام و گروه‌های وابسته پس از گذراندن دوره دانشکده پلیس فارغ التحصیل شدند. ابو محمد الجولانی سرکرده گروه تحریر الشام در پایان مراسم در فضای بسته با افسران دانشکده پلیس دیدار کرد.

طی این مراسم که دومین مراسم فارغ التحصیلی افسران پلیس وزارت کشور دولت خودخوانده ادلب تلقی می‌شود، حضور واحدهای سگ‌های پلیس K9 جلب توجه کرد.

رونمایی از سگ‌های K9 وزارت کشور ادلب

با توجه به ناآرامی‌های مختلف در مناطق ادلب و شمال سوریه، پلیس وابسته به تحریر الشام از این سگ‌ها برای یافتن مواد منفجره استفاده می‌کند، این در حالی‌است که منتقدان الجولانی استفاده از این سگ‌ها را دستمایه طنز قرار دادند.

گفتنی است که سگ‌های K9 برای جستجوی مواد مخدر و مواد منفجره و برای یافتن افراد گمشده و یافتن شواهد صحنه جرم و حفاظت از افسران و افراد و حمله به مظنونین فراری تربیت می‌شوند.

آموزش سگ‌های K9 فرآیندی طولانی است و با آموزش نگهدارنده سگ شروع می شود. نگهبانان سگ فرآیند آموزشی بلند مدتی را طی می کنند تا مطمئن شوند که سگ را به بهترین شکل ممکن آموزش می دهند. اول، نگهدارنده سگ باید آموزش های لازم در آکادمی پلیس و یک تا دو سال تجربه گشت زنی را قبل از واجد شرایط شدن برای انتقال به یک واحد تخصصی تکمیل کند. سگ نیز ابتدا باید یک دوره آموزشی اطاعت اولیه را بگذراند.

لازم به ذکر است که پیش از این آمریکایی‌ها مدعی شده‌بودند که در عملیات حذف ابوبکر البغدادی که در ۵ آبان ۱۳۹۸ و در منطقه باریشا واقع در قورقینا از توابع حارم در شمال ادلب واقع در شمال غرب سوریه یعنی مناطق تحت سیطره الجولانی صورت گرفت، یک سگ K9 ابوبکر بغدادی را تعقیب کرد، که مورد ستایش ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا نیز قرار گرفت.

سگ K9 که چند سالی‌است در کشور عراق نیز مورد استفاده قرار گرفته، مورد انتقاد برخی از رسانه‌های عراقی قرار گرفته بود. این انتقادات زمانی شدت گرفت که با وجود حضور سگ‌های K9 میزان قابل توجهی از مواد منفجره C4 جا به جا شده و انفجار بزرگی در تیرماه ۱۳۹۵ در منطقه کراده بغداد رخ‌داد که بیش از ۲۵۰ شهید و زخمی بر جای گذاشت.

در گزارش کمیته امنیتی پارلمان عراق پیرامون این حادثه اینگونه آمده بود که خودروی بمب گذاری شده از استان دیالی به سمت منطقه کراده بغداد آمده بود و نیروهای امنیتی پس از مشکوک شدن به راننده این خودرو، با کمک سگ های پلیس K9 به مدت هفت دقیقه اقدام به بازرسی از این خودرو کرده؛ اما هیچ چیزی مشکوکی کشف نمی‌کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.