تحولات سوریه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

یکشنبه 28 مرداد 1403 - 16:46
https://iswnews.com/?p=120609

نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) طی دو عملیات امنیتی در رقه، پنج تن از اعضای گروه تروریستی داعش را شناسایی و بازداشت کردند. در جریان این عملیات‌ها، مقداری تسلیحات و تجهیزات نظامی کشف و ضبط شد.

۱- حلب:
– در ۲۴ مرداد ماه، نیروهای ارتش سوریه با استفاده از ۱۰ فروند کوادکوپتر انتحاری (FPV)، مواضع و خودروهای متعلق به مسلحین در مناطق اتارب و کفرنوران واقع در غرب حلب را مورد هدف قرار دادند.
– در ۲۰ مرداد ماه، نیروهای ارتش سوریه پس از رصد تحرکات مسلحین، محل تجمع و جلسه آنان در مناطق “تدیل” و “کفرعمه” را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند که طی این حمله چند تن از اعضای مسلحین کشته و زخمی شدند.

۲- ادلب:
– در ۲۷ مرداد ماه، ارتش سوریه، اهدافی در منطقه افس را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.
– در ۲۶ مرداد ماه، مسلحین انصار التوحید، مواضع ارتش سوریه در محور حزارین واقع در جنوب ادلب را با استفاده از کوادکوپتر‌های انتحاری (FPV) مورد هدف قرار دادند.
– در ۲۵ مرداد ماه، نیروهای ارتش سوریه مواضع و خودروهای مسلحین در منطقه معره النعسان را با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری (FPV) مورد هدف قرار دادند.
– در ۲۰ مرداد ماه، نیروهای ارتش سوریه در استان ادلب، دستکم پنج فروند پهپاد انتحاری متعلق به مسلحین که به سوی مناطق مسکونی در حال حرکت بود را رهگیری و منهدم کردند.

۳- درعا:
در ۱۷ مرداد ماه، ارتش سوریه، چهار هدف هوایی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز استان درعا رهگیری کرده و و با آنها درگیر شد. توپ‌های ضد هوایی پدافند ارتش سوریه مستقر در مناطق الجابیه و تپه ام حوران، با اهداف هوایی که گفته می‌شود پهپادهای اسرائیلی بوده‌اند، درگیر شده و به سوی آنها شلیک کردند.

۴- دیرالزور:
– در ۲۳ مرداد ماه، مواضع ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو هدف حمله راکتی گروه‌های مقاومت قرار گرفت. منابع محلی مدعی شدند که حمله راکتی به مواضع اشغالگران آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو با استفاده از ۴ فروند راکت صورت گرفت.
– در ۲۱ مرداد ماه، در نتیجه حمله پهپادهای ناشناس به خودرویی در منطقه الدویر واقع در استان دیرالزور سوریه، دستکم ۶ نفر شهید و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند. گفته می‌شود شهدا از نیروهای دفاع وطنی سوریه بوده‌اند.
– در تاریخ‌های ۵، ۶ و ۷ مرداد ماه، پایگاه ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونیکو واقع در استان دیرالزور، هدف حمله راکتی گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

۵- حسکه:
– در ۲۴ مرداد ماه، سامانه‌های دفاعی C-RAM مستقر در پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای خراب الجیر واقع در پنج کیلومتری گذرگاه مرزی الیعروبیه در استان حسکه در شرق سوریه به دلایل نامشخصی فعال شدند. به نظر می‌رسد فعال شدن سامانه C-RAM به دلیل انجام مانور نظامی بوده است.
– در ۲۰ مرداد ماه، مواضع تروریست‌های آمریکایی در پایگاه خراب الجیر (پایگاه رمیلان) واقع در استان حسکه هدف حمله پهپادی گروه‌های مقاومت قرار گرفت. چند روز بعد از این حمله، یک مقام آمریکایی اذعان کرد که در حمله پهپادی اخیر به پایگاه رمیلان، ۸ نظامی آمریکایی زخمی شدند.

۶- حمص:
در ۱۸ مرداد ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، اهدافی را در استان حمص مورد حمله قرار دادند. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در نتیجه این حمله، دستکم ۴ انبار در اطراف فرودگاه شعیرات آسیب دیده و یا به طور کلی تخریب شده است.

۷- السویداء:
در ۲۶ مرداد ماه، تعدادی از مخالفان دولت سوریه در میدان الکرامه شهر السویداء، تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

۸- رقه:
در ۲۷ مرداد ماه، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) طی دو عملیات امنیتی در رقه، پنج تن از اعضای گروه تروریستی داعش را شناسایی و بازداشت کردند. در جریان این عملیات‌ها، مقداری تسلیحات و تجهیزات نظامی کشف و ضبط شد.

۹- یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: آنکارا پیش از توافق بر سر قانون اساسی جدید، برگزاری انتخابات و تامین امنیت مرزها، در خصوص هماهنگی درباره خروج از سوریه گفت‌وگو نخواهد کرد.

۱۰- یک گروه مقاومت جدید التاسیس به نام “الثوریون”، مسئولیت حملات اخیر علیه مواضع ارتش تروریستی آمریکا در عراق و شرق سوریه را برعهده گرفت.

۱۱- در ۱۴ مرداد ماه، منابع محلی مدعی شدند که ائتلاف آمریکایی جهت تقویت نیروهای خود در شرق سوریه، ۱۵ فروند بالگرد آپاچی به پایگاه‌های خود در شرق سوریه منتقل کرده است.

۱۲- در ۱۴ مرداد ماه، طبق اعلام منابع محلی، بالن جاسوسی ارتش تروریستی آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

۱۳- روزنامه دیلی صباح ترکیه مدعی شد که روسای جمهور ترکیه و سوریه تا پایان ماه آگوست در ایست بازرسی کسب در مرزهای مشترک دو کشور با یکدیگر دیدار می‌کنند.

۱۴- در ۴ مرداد ماه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در کاخ کرملین دیدار و گفتگو کرد.

۱۵- ویدیوی منتشر شده توسط منابع محلی نشان می‌دهد که دستکم سه کاروان حامل سامانه‌های پدافند هوایی کوتاه برد “اَوِنجِر” (AN/TWQ-1 Avenger) وارد شرق سوریه شده است. علاوه بر سامانه‌های پدافندی، کاروان آمریکایی‌ها حامل خودروهای زرهی شامل اینترنشنال مکس‌پرو (International MaxxPro)، اِمرَپ Oshkosh M-ATV و هامر اچ وان (HMMWV) نیز بوده است. گفته می‌شود این کاروان‌ها وارد پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در اطراف شهر حسکه شدند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.