نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی علیرغم تلاشهای طرفهای خارجی برای دستیابی به یک توافق آتش بس در نوار غزه به تجاوزات و عملیات‌های نظامی خود در نوار غزه ادامه میدهد.

ارتش رژیم صهیونیستی از روز گذشته و با اعلام تخلیه اجباری مناطق المغازی، محله‌های صلاح الدین، الفاروق والأمل و بلوک‌های ۹۷۳.۹۷۴، ۹۷۸.۹۷۹، ۱۷۳۸-۱۷۴۵ عملیات نظامی جدیدی را در مناطق مذکور آغاز کرده است.

درگیریها در مناطق وادی سلقا و القراره ادامه دارد. طی ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای اسرائیلی از محور مطاحن به سمت شهرک حمد در شمال خان یونس پیشروی کردند و اکنون تانکهای اسرائیلی در شمال حمد مستقر شده اند.

تانکهای اسرائیلی در شمال حمد

رژیم اسرائیل ادعا میکند این عملیات را به دلیل شلیک راکت توسط حماس و دیگر گروه‌های مقاومت از این منطقه به سوی اراضی اشغالی آغاز کرده است. اما انجام عملیات زمینی و پیشروی در محورهای جنوبی نوار غزه همزمان با مذاکرات و تلاشها برای توافق آتش‌بس جدید می‌تواند با هدف ایجاد فشار بر مقاومت فلسطین و اخذ امتیازات بیشتر صورت گرفته باشد.

در همین رابطه، برخی منابع عبری مدعی شدند که کابینه اسرائیل به ارتش دستور داده است تا شدت نبرد در غزه را برای بهبود موقعیت این رژیم در مذاکرات افزایش دهد.

مشاهده نقشه آنلاین نوار غزه

آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.