در جریان کمین نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در جنوب شهر غزه دو نظامی اسرائیلی کشته شدند. ارتش اسرائیل نیز با انتشار نام این افراد به کشته شدن نیروهای خود اعتراف کرد.

محل دقیق کمین نیروهای مقاومت علیه کاروان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم: مشاهده در نقشه آنلاین

ویدیو کمین نیروهای مقاومت علیه کاروان ارتش رژیم صهیونیستی

با کشته شدن این دو نظامی صهیونیست، شمار کشته‌های ادعایی اسرائیل پس از آغاز حمله زمینی به نوار غزه به ۳۳۲ نفر افزایش یافت. همچنین مجموع کشته‌های “نظامی” بر اساس ادعای رژیم اسرائیل از ابتدای درگیریها تا این لحظه به ۶۹۲ نفر رسید.

دو نظامی کشته شده ی صهیونیست

کوریدور یا محور نتساریم در جنوب شهر غزه قرار دارد. نام نتساریم برگرفته از نام روستای صهیونیست نشین نتساریم است که در سال ۲۰۰۵ میلادی بصورت کامل توسط اسرائیل تخلیه و سپس توسط اهالی غزه ویران شد. اسرائیل بعدها در جریان جنگ سه هفته‌ای ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ وارد این منطقه شد و پس از اتمام عملیات مجددا از این منطقه عقب نشینی کرد.

در جریان جنگ اخیر نیز ارتش صهیونیستی با هدف قطع ارتباط زمینی شهر غزه با مناطق جنوبی نوار غزه وارد این منطقه شده است. اما این بار حضور نظامیان صهیونیست گسترده تر و با اهداف بلند مدت انجام شده است. در حال حاضر ارتش اسرائیل چهار پست نظامی در این محور ایجاد کرده است. یک پست نظامی در منطقه جحرالدیک، یک پست نظامی کوچک بر روی جاده صلاح الدین، یک پایگاه در بیمارستان ترکیه‌ای و یک پایگاه نظامی بزرگ در منطقه الرشید در نزدیکی ساحل.

با توجه به اظهارات گذشته مقامات اسرائیلی، ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد یک منطقه حائل امنیتی دائم در محور نتساریم در جنوب شهر غزه و همچنین در سراسر مرزهای نوار غزه است. از این رو با توجه به روند نبردهای چند ماه اخیر و اهدافی که رژیم برای خود ترسیم کرده است، احتمال عقب نشینی یکطرفه از سوی اسرائیل از مناطق حائل ادعایی بعید به نظر میرسد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.