نور ولی محسود معروف به ابومنصور عاصم سر کرده تحریک طالبان پاکستان طی بیانیه‌ای سر بریدن و مثله کردن را برای عناصر تحریک طالبان پاکستان ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری «تحولات جهان اسلام» سر کرده تحریک طالبان پاکستان طی بیانیه‌ای که در روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه صادر کرد دستورالعمل جدیدی را برای عناصر تحریک طالبان پاکستان ترسیم نمود.

نور ولی محسود در این بیانیه تبلیغات دولت پاکستان در قبال تحریک طالبان پاکستان را نادرست تلقی کرد و تحرکات TTP را رو به جلو دانست. محسود در ادامه هدف تحرکات TTP را اجرای شریعت و مقابله با ظلم و ستم دانست.

وی ادامه داد: “برای رسیدن به این مقصود، همه مجاهدان باید جهاد خود را همراه با حکمت کنند. اصول اسلام کاملاً باید رعایت شوند و افکار عمومی آسیبی نبیند تا دشمنان دین فرصتی برای تبلیغ پیدا نکند”.

نورولی اضافه کرد: “علاوه بر رعایت تمام قوانین تحریک طالبان پاکستان دستورالعمل های زیر را نیز در نظر داشته باشید:

۱ در حین عملیات و در پایان عملیات از هر سخن و عملی که به نام نیک مجاهدین آسیب می زند خودداری کنید.

۲ سعی کنید در طول عملیات به غیرنظامیان آسیب نرسانید.

۳ هنگامی که سربازان دشمن در جنگ کشته می شوند، از مثله کردن آنها (بریدن دست، پا، بینی، گوش، گلو و…) خودداری کنید، چرا که در شریعت حرام است.

۴ همین طور از بریدن سر دشمن و بردن آنها بپرهیزید، زیرا اسلام بغیر از ضرورت این کار را مجاز نمی‌شمارد.

۵ دشمن را تا حد امکان مجبور به تسلیم کنید و پس از آن از خیانت و خیانت بپرهیزید و به دوستان خود نیز دستور دهید که این کار را انجام دهند”.

لازم به ذکر است که تحریک طالبان پاکستان در سال‌های گذشته در رسانه رسمی خود «عمر مدیا» بارها تصاویری از سر بریدن افراد مختلف از جمله نیروهای امنیتی دولت پاکستان را منتشر ساخته بود، اما به نظر می‌رسد TTP به ویژه در دوره امارت نور ولی محسود تلاش می‌کند بیشتر با افکار عمومی همراه شده و خود را جریانی مردمی بشناساند. این تغییر رویکرد TTP احتمالا با تغییر رویکرد طالبان افغانستان در دوره اخیر به ویژه پس از حاکمیت کامل بر تمام افغانستان همخوانی دارد، چه، TTP در بیعت طالبان افغانستان قرار داشته و نورولی محسود امیر تحریک طالبان پاکستان با هبت‌الله آخندزاده سرکرده طالبان افغانستان بیعت کرده‌است، هرچند این دو گروه در برخی مسائل به ویژه در رابطه با دولت پاکستان با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.