ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه عملیاتهای نظامی بی‌ثمر در نوار غزه مجددا در سه محور در جنوب نوار غزه پیشروی کرده است.

— ارتش رژیم صهیونیستی از روز پنج شنبه ۱ شهریور ماه به مدت ۲۴ ساعت، حملات هوایی و توپخانه خود به منطقه بنی سهیلا و اطراف آن از جمله الزنه را به طور جدی افزایش داد. پس از این حملات، نیروهای پیاده ارتش این رژیم با پشتیبانی هوایی اقدام به پیشروی در محور شرقی بنی سهیلا کرده و اکنون درگیری‌ها در اطراف میدان العلم‌‏ و بیمارستان بیمارستان دار السلام جریان دارد.

— علاوه بر شمال خان یونس، نیروهای رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات هفته گذشته در محور القراره و وادی سلقا، به سمت دیرالبلح پیشروی کردند. بر اساس آخرین بررسی‌های تحولات جهان اسلام، نیروهای اسرائیلی تا مدارس دیرالبلح و مزرعه پیشروی کرده و هم اکنون درگیری‌ها در حومه جنوبی دیرالبلح ادامه دارد.

— در محور شهرک حمد نیز نیروهای اسرائیلی همچنان در شرق شهرک حمد مستقر هستند و تغییر خاصی صورت نگرفته است.

عملیات نظامی رژیم اسرائیل در این مناطق درحالی انجام میشود که ماه گذشته نیز ارتش رژیم پس از عملیات در محورهای خان یونس از آنها عقب نشینی کرده بود. ارتش رژیم اسرائیل توانایی تثبیت و حضور بلند مدت در مناطق اشغال شده را ندارد و در نهایت مجبور است از آنها عقب نشینی کند.

عملیات جاری رژیم اسرائیل پس از شکست مذاکرات آتش بس هفته گذشته انجام گرفته است. به نظر میرسد رژیم اسرائیل با انجام عملیاتهای بی هدفی مانند این عملیات، از آن به‌عنوان اهرم فشاری بر گروه های مقاومت برای دستیابی به اهداف سیاسی استفاده میکند.

مشاهده نقشه آنلاین نوار غزه

برای نمایش در اندازه بزرگتر کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.