سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله ساعاتی پس از آغاز اولین پاسخ بزرگ این جنبش به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فواد شکر از فرماندهان مقاومت در ضاحیه جنوبی بیروت، به سخنرانی پرداخت.

بخش‌های مهم سخنرانی سیدحسن نصرالله به شرح ذیل می‌باشد:

— به مردم لبنان درود میفرستم و ان شاء الله این جهاد و پایداری شان قبول باشد. درود می‌فرستم بر تمام مجاهدین جبهه جنوب، جبهه یمن و عراق و همه جبهات پشتیبانی.

— همانطور که میدانید اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرد و فرمانده مجاهد فواد شکر را ترور کرد. این مسئله ای بود که امکان نداشت ما از آن عبور کنیم.

— عملیات امروزمان را “عملیات روز اربعین” نام گذاری کردیم.

— چرا این عملیات تاخیر کرد؟ دلیل اول، دشمن با پشتیبانی آمریکا آماده مقابله با پاسخ ما بود. دلیل بعدی وضعیت سردرگم و تنش داخلی دشمن بود. فرصت دادن ما به مذاکراتی بود که هدفش توقف تجاوز علیه غزه است.

— عملیات ما جداگانه انجام شد و هر جبهه ای در یمن و… پاسخ خود را خواهند داد. مذاکرات ممکن است طولانی شود و چندین ماه به طول بیانجامد اما ما به دلایلی متعددی از جمله مشکلات داخلی، جنگ روانی و… صلاح ندیدیم که بیشتر از این تاخیر کنیم. و در نهایت تصمیم گرفتیم پاسخ امروز انجام شود.

— ما از ابتدا قواعد و ضوابطی را مشخص کردیم: ۱- هدف غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی نباشند. ۲- هدف نظامی باشد. و این اهداف باید اهدافی باشد که با ترور شهید فواد شکر ارتباط داشته باشد. در شهرهای حیفا، عکا و… نباشد اما در عمق باشد.

— ما “گلیلوت” را در شمال شرق تل آویو مورد حمله قرار دادیم. در آنجا واحد بزرگی و تجهیزات جاسوسی عظیمی وجود دارد که بسیاری از ترورها، جنگ روانی و فتنه انگیزی ها از آنجا انجام می‌شود. این هدف اصلی بود.

— پایگاه گلیلوت وابسته به بخش اطلاعات نظامی امان (سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل) و واحد «۸۲۰۰» وابسته به آن است.

— پایگاه موشکی دیگری نیز یک هدف فرعی بود. پایگاه ها دیگر نیز هدف فرعی عملیات ما بود. هدف دیگر نیز مشغول کردن گنبد آهنین و سامانه های پدافندی دشمن با حدود ۳۰۰ راکت بود تا پهپادها بتوانند به اهداف پرواز کنند.

— همه چیز به لحاظ زمانی و سکوهای پرتاب آماده بودند و هیچ مشکلی وجود نداشت و همه در عملیات بدون هیچ مشکلی عمل کردند. ما برای اولین بار پهپادها را از منطقه بقاع شلیک کردیم.

— همه پهپادها با موفقیت از مرز عبور کردند و با طی مسافت طولانی اهداف مشخص شده را مورد حمله قرار دادند.

— بخشی از راکت ها رهگیری شد و این یک تاکتیک است تا سامانه های دشمن مشغول شود.

— اسناد ما می‌گوید هدف اصلی عملیات یعنی گلیلوت و پایگاه عین شیمر با پهپادهای ما هدف قرار گرفتند. اما دشمن با سانسور شدید و دروغ پردازی آن را پنهان کرد.

— این عملیات یک عملیات بزرگ بود. گفتند که شش هزار راکت برای حمله آماده شده بود و جشن گرفتند که با یک عملیات پیشگیرانه از آن جلوگیری کردند اما این یک دروغ پردازی است.

— دشمن دچار توهم شده است و این تجربه ای است که ما بدانیم جنگ روانی با دشمن چه می‌کند.

— حمله مقاومت هیچ شهر و منطقه غیرنظامی را هدف قرار نداد. صحبت درباره حمله به فرودگاه های بن گوریون و تل آویو و… و شلیک شش هزار راکت و پهپاد همه دروغ است. ما ۳۴۰ راکت شلیک کردیم و دهها پهپاد به پرواز درآمد و عدم اعلام دقیق عدد آنها حکمتی دارد.

— حملات هوایی اسرائیل به همه سکوهای موشک های کوتاه برد ادعای دروغی است. در کل دو یا سه سکوی پرتاب راکت بعد از شلیک راکتها مورد حمله قرار گرفتند و این طبیعی است.

— ما هزاران نوع از این پرتابگرها را داریم و چیزی را در معادله جنگ تغییر نمی دهد.

— میخواهم نکته مهمی را بگویم. دشمن با همه امکانات هوایی و دریایی و زمینی و پشتیبانی خارجی و… اطلاعات میدانی و دقیق از جنوب لبنان ندارند و حملات هوایی آنها مناطقی را هدف قرار داد که هیچ ارتباطی با عملیات امروز ما نداشت. این شکست اطلاعاتی و شکست عملیات پیشگیرانه آنهاست.

— حملات آنها منجر به شهادت یکی از مجاهدین جنبش امل و دو عضو حزب الله شد.

— پیام به دشمن و پشتیبانان آنها واضح است. امید و آرزوهای آنها محقق نمی‌شود و چیزی که ۱۱ ماه پیش آغاز شد و هیچ تهدیدی نمی‌تواند موجب عقب نشینی ما در حمایت از فلسطین شود.

— ما در سالگرد اربعین حسینی، سخن معروف امام مان را می‌گوییم. (اشاره به «الا و انّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین بین السّلّه و الذّلّه و هیهات من الذّلّه و ما آخذ بالدنیّه …» آن زنازاده پسر زنازاده، آن امیر و فرمانده شما، مرا بین دو چیز مجبور کرده است؛ بین مرگ و ذلت، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم، خداوند پذیرش ذلت را بر ما و بر پیامبر و مؤمنین روا نداشته است و دامن های پاک و دارای اصالت و شرف، وخاندان دارای همت والا و عزت نفس ما، هرگز اجازه نمی دهند که اطاعت فرومایگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجیح دهیم…»)

— دشمن باید نسبت به تغییرات لبنان هوشیار باشد و لبنان را تهدید به حمله نکند. مقاومت تنها با خون نمیجنگد، ما سلاح و قدرت داریم و ممکن است روزی بیاید که به شما حمله کنیم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.