یک قایق گشت‌دریایی “دوورا” (Dvora) متعلق به نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی طی حادثه‌ای در صبح امروز به اشتباه مورد اصابت یک فروند موشک تامیر شلیک شده از سامانه پدافندی گنبد آهنین قرار گرفت. موشک تایمر که قصد رهگیری هدفی را داشت، از مسیر منحرف شد و به قایق اسرائیلی اصابت کرد که منجر به کشته شدن یک نظامی و وقوع خسارات مادی شد.

ویدیو اصابت پرتابه به قایق جنگی رژیم‌ اسرائیل از کلاس Dvora.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که اصابت اشتباه موشک تامیر ممکن است ناشی از اقدامات پیچیده جنگ الکترونیک و انجام پارازیت علیه سیستم راداری رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله بوده باشد. کارشناسان در حال بررسی این احتمال هستند که حزب‌الله از روش‌های جنگ الکترونیک برای مسدود کردن سیستم هدایت موشک یا ایجاد یک هدف فریبنده راداری که باعث می‌شود گنبد آهنین، قایق خودی را به عنوان هدف متخاصم شناسایی کند، استفاده کرده است یا خیر؟

این حادثه بر پیچیدگی و اهمیت جنگ مدرن تأکید دارد؛ میدان نبردی که اقداماتی سایر جنگ الکترونیک و فریب راداری می‌تواند عواقب ویرانگری داشته باشد. بنا بر گزارش‌های دریافتی، رژیم صهیونیستی پس از این حادثه، تدابیر دفاعی خود را افزایش خواهد داد.

روز گذشته نیز یک فروند موشک تایمر که برای رهگیری هدفی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، چند ثانیه پس از شلیک فیل شده و به منطقه‌ای در اطراف مبداء شلیک اصابت کرد.

فیل شدن موشک تامیر

این حوادث در حالی رخ داده است که رژیم صهیونیستی طی دفعات متعدد، فیل شدن موشک‌های گنبد آهنین را سانسور و یا آن را تکذیب کرده است. چندی قبل نیز به دلیل اصابت یکی از موشک‌های سامانه گنبد آهنین به زمین فوتبال مجدل شمس، ۱۴ نفر کشته و بیش از ۳۲ نفر دیگر زخمی شدند. ارتش اسرائیل مسئولیت این حادثه را قبول نکرده و آن را متوجه حزب‌الله دانست؛ موضوعی که با تکذیب شدید سیدحسن نصرالله مواجه شد.

بر اساس اطلاعات میدانی خبرنگار العربی از یک شاهد عینی، علت انفجار در منطقه مجدل شمس، موشک تامیر سامانه گنبد آهنین بوده است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.