در جریان حمله صبح امروز حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی، یکی از موشکهای پدافندی رژیم اسرائیل دچار اشتباه شد و یک قایق جنگی اسرائیلی را در ساحل نهاریا مورد هدف قرار داد. این اتفاق منجر به کشته شدن یک نظامی اسرائیلی و زخمی شدن دستکم چهار تن دیگر شد.

در ابتدا گفته میشد این حمله توسط راکت هدایت شونده با مهمات هوا انفجاری (airbrust) و توسط حزب الله انجام شده است.

مهمات هوا انفجاری از حسگرهایی بهره می‌برند که برای انفجار در ارتفاعی مشخص در بالای سر هدف تنظیم شده اند. این مهمات پس از رسیدن به ارتفاع مشخص بالای هدف عمل می کنند و شعاع اثربخشی آن را افزایش میدهند.

همچنین امروز مقاومت لبنان درباره حمله به سواحل شمال غربی فلسطین اشغالی هیچ بیانیه‌ای منتشر نکرد و سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان نیز در سخنرانی بعدظهر خود سخنی در این خصوص به میان نیاورد.

ساعاتی بعد و پس از روشن شدن ابعاد ماجرا مشخص شد که این انفجار مربوط به یک موشک پدافندی اسرائیلی است که دچار اختلال شده و به اشتباه قایق جنگی را در ساحل نهاریا مورد هدف قرار داده است.

در جریان این حادثه یک تن کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز یک فروند موشک تامیر که برای رهگیری هدفی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، چند ثانیه پس از شلیک فیل شده و به منطقه‌ای در اطراف مبداء شلیک اصابت کرد.

لحظه اصابت موشک پدافندی به قایق گشتی اسرائیلی
لحظه اصابت موشک پدافندی به قایق گشتی اسرائیلی
لحظه اصابت موشک پدافندی به قایق گشتی اسرائیلی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.