یورش گسترده نظامیان صهیونیست به مناطق کرانه باختری

چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 11:26
https://iswnews.com/?p=120952

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز، عملیات نظامی گسترده‌ای را در کرانه باختری آغاز کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد ۷ شهریور ماه، عملیاتی را در برخی مناطق کرانه باختری آغاز کرد.

گفته می‌شود این عملیات، گسترده‌ترین حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از زمان عملیات “سور الواقی” (دیوار دفاعی) در سال ۲۰۰۲ میلادی می‌باشد و نیروهای ارتش، شاباک، گارد مرزی و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در آن مشارکت دارند.

تمرکز اصلی عملیات رژیم صهیونیستی بر شهرهای جنین، طوباس و طولکرم است. در جریان یورش صهیونیست‌ها به شهرهای مذکور، رزمندگان مقاومت به مقابله با اشغالگران برخواستند و در مسیر کاروان‌های نظامی اسرائیل، چند بمب کنار جاده‌ای منفجر کردند.

طی ساعات اخیر، پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز دو خودرو در اردوگاه الفارعه و جاده صیر در جنوب جنین را مورد هدف قرار دادند. تا این لحظه شهادت ۱۱ فلسطینی (۶ تن در جنین و ۵ تن در طوباس) در عملیات امروز نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری تایید شده است. اشغالگران اسرائیلی بیمارستان‌های جنین، طوباس و طولکرم را محاصره کرده و اجازه امدادرسانی به مجروحان را نمی‌دهند.

یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب طوباس

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری به ویژه منطقه‌ای که مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو از ساکنان آنجا بود، چند روز ادامه خواهد داشت.

در همین رابطه، اسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش اسرائیل اکنون به طور فشرده در اردوگاه‌های جنین و طولکرم برای خنثی کردن زیرساخت‌های تروریستی اسلامی-ایرانی که در آنجا ایجاد شده‌اند، اقدام می‌کند. رژیم جمهوری اسلامی طبق مدل غزه و لبنان و با تامین مالی و تسلیح تروریست‌ها و قاچاق سلاح‌های پیشرفته از اردن، خواهان ایجاد یک جبهه تروریستی شرقی علیه اسرائیل در کرانه باختری است. این یک جنگ به تمام معنا است و ما باید در آن پیروز شویم.

به نظر می‌رسد پس از نوار غزه و پس از آنکه صهیونیست‌ها از ویرانی نوار غزه مطمئن شده‌اند، قصد دارند این مدل را البته با کمی تفاوت مجددا در کرانه باختری پیاده سازی کنند. این یک زنگ خطر مهم برای محور مقاومت است.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.