فرماندهی نیروی دریایی ارتش آمریکا دستور برکناری فرمانده یکی از ناوشکن های ناوگروه تئودور روزولت مستقر در دریای عمان را صادر کرد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، فرمانده کامرون یاست از وظایف خود به عنوان فرمانده ناو یو‌اس‌اس جان اس مک کین (USS John S. McCain) را که اکنون در خلیج عمان فعالیت می کند، برکنار شده است. همچنین کاپیتان آلیسون کریستی، معاون فرماندهی اسکادران ناوشکن ۲۱ به طور موقت مسئولیت وی را به عهده گرفته است.

کامرون یاست در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی فرماندهی ناوشکن جان اس مک کین را بر عهده گرفت و روز گذشته ۳۰ آگوست برکنار شده است. وی بزودی برای انجام مراحل اداری به ایستگاه دریایی اورت در واشنگتن بازخواهد گشت.

دریاسالار کریستوفر الکساندر، فرمانده ناو هواپیمابر یواس‌اس تئودور روزولت، علت این امر را از دست دادن اعتماد به نفس برای فرماندهی ناوشکن موشک هدایت شونده عنوان کرده است. این عبارت مبهمی است که اغلب در آمریکا برای عدم توضیح علت برکناری یک شخص نظامی به کار می‌رود.

با توجه به عدم بیان علت برکناری فرمانده ناوشکن یو‌اس‌اس جان اس مک کین و همچنین ماموریت ناوگان نظامی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در آب‌های غرب آسیا به ویژه یمن، این احتمال وجود دارد که این فرمانده آمریکایی به دلیل شکست در مقابله با حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن برکنار شده باشد. در جریان عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی های وابسته به آنها، ناوشکن های آمریکایی بارها اقدام به مقابله با موشک‌ها، پهپادها و شهپادهای یمنی کردند که موجب خشم و حمله دوباره ارتش یمن به آمریکایی ها شد. این حملات تلفات و خساراتی نیز برای آمریکایی ها به دنبال داشته که تاکنون جزئیات دقیقی از میزان آن بدست نیامده است. کشته شدن دو نظامی آمریکایی در خلیج عدن و اصابت پهپاد انتحاری به ناوشکن گراولی دو خبری است که تاکنون افشا شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.