حمله هوایی به معدن مس عینک لوگر / طالبان تکذیب کرد

یکشنبه 11 شهریور 1403 - 18:27
https://iswnews.com/?p=121061

طبق گزارش منابع محلی، در نتیجه حمله هوایی ناشناس به معدن مس عینک در استان لوگر، تعدادی از کارگران و مهندسان چینی و افغانستانی کشته و زخمی شدند.

روز گذشته منابع محلی در استان لوگر، از وقوع یک حمله هوایی به معدن مس عینک استان لوگر خبر دادند. این منابع افزودند که در پی این حمله تعدادی از مهندسین و کارگران چینی و افغانستانی کشته و یا زخمی شده‌اند.

وزارت معادن و پترولیوم (نفت خام) حکومت طالبان با نشر پیامی این خبر را تکذیب کرده و آن را دروغ خوانده است. این وزارتخانه نوشته است: «در روزهای اخیر شایعاتی از سوی دشمنان کشور در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که بر انجنیران (مهندسین) معدن میس عینک لوگر حمله هوایی صورت گرفته است، این هیچ حقیقت ندارد.»

تا این لحظه هیچ گروه یا کشوری مسئولیت این حمله ادعا شده را به عهده نگرفته است اما پهپادهای آمریکایی و جنگنده‌های پاکستانی در سال‌های گذشته حملات متعددی را در استان های مختلف افغانستان ضد طالبان و گروه‌های تروریستی متحد آنها از جمله تحریک طالبان پاکستان و القاعده انجام داده‌اند. از این رو احتمال می‌رود که پهپادهای آمریکایی مجددا حمله‌ای را علیه منافع طالبان انجام داده باشند.

موقعیت معدن مس عینک لوگر / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.