بازداشت فرمانده ارشد داعش توسط آمریکا و SDF

سه شنبه 13 شهریور 1403 - 13:29
https://iswnews.com/?p=121100

ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا از بازداشت یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش طی عملیات مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی به نام “خالد احمد الدندل” را طی عملیات مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) بازداشت کردند.

طبق اعلام سنتکام، این تروریست به اعضای داعش پس از فرار آنها از بازداشتگاه رقه کمک کرده است. فرار پنج عضو داعش از بازداشتگاه رقه در ۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ رخ داد و این پنج تروریست، از اتباع روسیه (۲ نفر)، افغانستان (۲ نفر) و لیبیایی (۱ نفر) بودند. دو نفر از تروریست‌های فراری به نام‌های امام عبدالواحد اخوان (روس) و محمد نوح محمد (لیبیایی) توسط نیروهای دموکراتیک سوریه بازداشت و تلاش‌ها برای شناسایی و بازداشت سه تروریست دیگر ادامه دارد.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۹ هزار عضو داعش در بیش از ۲۰ بازداشتگاه نیروهای دموکراتیک سوریه به سرمی‌برند که طبق اذعان سنتکام، همانند یک ارتش هستند و فرار آنها از زندان خطر بسیار بزرگی را متوجه منطقه خواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.