کرانه باختری، محور جدید نبرد رژیم صهیونیستی

چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 13:22
https://iswnews.com/?p=121103

رسانه عبری زبان اسرائیل هیوم مدعی شد که مقامات اسرائیلی، کرانه باختری را به عنوان یک “منطقه جنگی” طبقه بندی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رویدادها و حوادث اخیر باعث تغییر سیاست رژیم اسرائیل در خصوص کرانه باختری شده و مقامات ارشد رژیم را متقاعد کرده است که روند فعلی قابل تحمل نبوده و باید از استمرار آن جلوگیری کرد.

گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی اکنون تحت یک الگوی جدید عمل می‌کند و کرانه باختری را به عنوان دومین جبهه مهم و حساس پس از غزه طبقه بندی کرده است. در حالی که این الگو و دستورالعمل اکنون در مراحل اولیه خود است و انتظار می‌رود تدوین و نهایی کردن آن زمان ببرد اما نظامیان اسرائیلی سلسله عملیات‌هایی علیه گروه‌های مقاومت در مناطقی از کرانه باختری ترتیب داده‌اند. مقامات اسرائیلی تأکید کردند: «عملیات در کرانه باختری تازه آغاز است.»

در اواخر ماه اوت میلادی، عملیات “کمپ‌های تابستانی” در شمال کرانه باختری آغاز شد. این عملیات، گسترده‌ترین حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از زمان عملیات “سور الواقی” (دیوار دفاعی) در سال ۲۰۰۲ میلادی بوده است. تنها در عرض ۴۸ ساعت، کرانه باختری از یک انبار باروت به منطقه‌ای در آستانه انفجار تبدیل شد و عملیات‌های ضد صهیونیستی در مناطقی از کرانه باختری صورت گرفت. این عملیات‌ها پیش‌بینی می‌شد زیرا یک عملیات سنگین علیه گروه‌های مقاومت، خطر تشدید تنش گسترده‌تری را در پی دارد که اسرائیل به دنبال اجتناب از آن است. هدف ارتش رژیم صهیونیستی از اجرای عملیات گسترده در کرانه باختری این است که ماه اکتبر میلادی سال جاری (ماه تعطیلات مهم یهودیان) با آرامش بیشتری طی شود.

طی سال‌های اخیر، نظامیان رژیم صهیونیستی با هدف جلوگیری از گسترش فعالیت‌های گروه‌های مقاومت و انتقال اپیدمی مقاومت از جنین به سایر مناطق و همچنین قطع ارتباط مناطق کرانه باختری با یکدیگر، ۷۰۰ نقطه ایست و بازرسی در مناطق مختلف کرانه باختری احداث نمودند اما این اقدامات، تاثیری در روند رشد گروه‌های مقاومت در کرانه باختری نداشته است. طی دو سال گذشته، گروه‌های مقاومت در کرانه باختری به تسلیحات به‌روز و بیشتری مجهز شده و به دشمن جدی رژیم تبدیل شده‌اند.

روند رو به رشد گروه‌های مقاومت با در نظر گرفتن آمار عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری کاملا مشهود است. طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، دستکم ۱۹ عملیات با چاقو، ۱۹ عملیات زیرگیری با خودرو، ۹ عملیات ساقط کردن پهپادهای اسرائیلی، ۲ عملیات شلیک راکت و ۸۴۱ عملیات تیراندازی علیه صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

برخی از کارشناسان امنیتی معتقدند که حملات اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، نتیجه اقدامات و افزایش فعالیت گروه‌های مقاومت در شمال کرانه باختری است و ممکن است اقدامات نظامی اسرائیل در آینده کاهش یابد. برخی دیگر این اقدامات را همان انفجاری می‌دانند که ارتش اسرائیل برای جلوگیری از آن تلاش کرده است. مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند ممکن است شاهد عملیات‌هایی مشابه آنچه که در هفته گذشته رخ داد، در مناطقی مانند قدس، بئر السبع و تل‌آویو باشیم.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.