عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به صورت پراکنده ادامه داشته و در جریان این عملیات، ۳۹ فلسطینی شهید و ۱۴۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عملیات نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری همچنان ادامه داشته و نظامیان صهیونیست سلسله اقداماتی را علیه گروه‌های مقاومت و زیرساخت‌های طولکرم و جنین ترتیب دادند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات‌ در اردوگاه طولکرم، با رزمندگان کتائب القسام درگیر شده و القسام اعلام کرد که طی این درگیری، تلفات قطعی به اشغالگران وارد کرده است. پس از گذشت چند روز از عملیات نظامی اسرائیل در طولکرم، رئیس بخش خدمات اردوگاه طولکرم اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جریان حمله اخیر خود به این منطقه، ۱۰۰ منزل را به طور کامل تخریب کرده است.

وی ضمن اشاره به تخریب شبکه برق و ارتباطات اردوگاه طولکرم به طول ۲ کیلومتر، تصریح کرد که ۲۰۰ منزل در این اردوگاه دیگر قابل سکونت نیست و اشغالگران اسرائیلی ۳۰۰ مغازه را هم تخریب کردند.

شهر جنین نیز طی روزهای اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست بوده است. عملیات نظامی اسرائیل در جنین قرار بود در شامگاه روز سه شنبه (۱۳ شهریور ماه) پایان یابد اما ارتش رژیم صهیونیستی، عملیات نظامی در جنین را تمدید کرد.

در همین رابطه، رسانه عبری زبان والا به نقل از منابع نظامی تاکید کرد که تمدید حمله به اردوگاه جنین با استناد به اطلاعات به دست آمده در مورد زیرساخت‌های نظامی این منطقه انجام گرفته است.

طی ۴۸ ساعت اخیر، رزمندگان مقاومت در مناطق شمالی کرانه باختری، نیروها و ادوات ارتش رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دادند. این موضوع باعث شد تا روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اذعان کند: بمب‌های مقاومت در شمال کرانه باختری علیرغم بکارگیری ماشین‌آلات سنگین، خسارات زیادی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده است. مبارزان مقاومت در اردوگاه‌های کرانه باختری با بمب‌های قوی اقدام به منفجر کردن ساختمان‌ها می‌کنند که بر اثر آن تلفات زیادی به نیروهای اسرائیلی وارد می‌شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری ۳۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۵ نفر دیگر زخمی شدند. شمار شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته نیز به ۶۹۱ نفر و شمار مجروحان به ۵۷۰۰ نفر رسیده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.