انهدام دوازدهمین پهپاد MQ-9 آمریکا در یمن

یکشنبه 18 شهریور 1403 - 10:12
https://iswnews.com/?p=121171

پدافند هوایی ارتش یمن یک فروند پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا را در آسمان استان مارب منهدم کرد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای انهدام یک فروند دیگر از پهپادهای آمریکایی MQ-9 را در آسمان استان مارب اعلام کرد.

نیروهای مسلح یمن با تاکید بر تقویت توان دفاعی خود برای مقابله با تجاوزات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی خاطر نشان کرد، این نیروها همچنان به انجام وظایف جهادی خود در یاری مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن ادامه می دهند و تحرکات نظامی خصمانه دشمن را در منطقه عملیات دریایی پاسخ خواهند داد.

این پهپاد دوازدهمین فروند از پهپادهای MQ-9 است که در خلال جنگ یمن سرنگون می‌شود. هشت فروند از این تعداد در چارچوب عملیات نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطین و مقابله با عملیات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در یمن ساقط شده است.

پرواز پهپادهای تهاجمی-شناسایی آمریکا در یمن علاوه بر نقض حاکمیت و تجاوز به آسمان این کشور، تهدیدی برای امنیت یمن است. پهپادهای آمریکا اکثرا در مناطق مرکزی، شمالی و نوار ساحلی الحدیده به عملیات می‌پردازند که احتمال می‌رود هدف آنها رصد و شناسایی جابجایی رهبران یمنی در استان‌های صنعا و صعده و تحرکات نظامی در استان الحدیده باشد. مقامات امنیتی و رسانه‌های اسرائیلی بارها اعلام کرده‌اند که به دنبال ترور سران دولت و ارتش یمن و همچنین مقامات ارشد جنبش انصارالله هستند؛ از این رو پرواز پهپادهای آمریکایی در یمن یک خطر بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بیانیه جدید ارتش یمن: انهدام پهپاد MQ-9 در صعده / حمله موشکی به کشتی وابسته به اسرائیل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.