در پی حمله مسلحانه یک راننده اردنی در گذرگاه مرزی الکرامه واقع در مرز اردن و فلسطین اشغالی، سه صهیونیست کشته شدند.

این عملیات پس از بازرسی کامیون و حرکت راننده به سمت محل تخلیه کامیون ها صورت گرفت.

مجری عملیات ضدصهیونیستی از یک قبضه اسلحه کمری استفاده کرده که پیش از عملیات موفق به قاچاق آن در کامیون خود شده بود. وی از فاصله بسیار نزدیک با صهیونیست‌ها درگیر شده و گلوله های خود را به سر آنها شلیک کرده است. این فرد در نهایت به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

کمیته گروههای مقاومت در فلسطین این عملیات را تبریک گفته و آن را پاسخی واجب به جنایات شنیع رژیم صهیونیستی در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی دانسته است. گروه های مختلف محور مقاومت از جمله جنبش حماس، جهاد اسلامی فلسطین، کتائب حزب الله عراق و… نیز ضمن تبریک و استقبال از عملیات قهرمانانه مقاومت اسلامی در اردن علیه رژیم صهیونیستی، خواهان حمایت مردم آزاده کشورهای منطقه از مردم مظلوم فلسطین شدند.

ابوعبیده، سخنگوی گردان های قسام نیز در پیامی این را عملیات قهرمانانه و ویژه عنوان کرد و شهید ماهر الجازی را یکی از قهرمانان طوفان الاقصی دانست. ابوعبیده در ادامه افزود: «کلت این قهرمان اردنی در دفاع از مردم ما مؤثرتر از ارتش های بزرگ و یک زرادخانه نظامی بود. این عملیات بیانگر وجدان امت ما، یکی از پیامدهای طوفان الاقصی و کابوسی است که در انتظار رژیم صهیونیستی است. مجاهدان ما در میدان نبرد، کمین گاه‌ها و سنگرهای خود در نوار غزه، برای این شهید قهرمان نماز غیبت خواندند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز این حمله را مصداقی برای توجیه سیاست های جنگ بی حدو حصر خود عنوان کرد و گفت: «امروز روز سختی است! ما توسط جنایتکارانی به رهبری “محور شرارت ایران” محاصره شدیم که می خواهند همه ما را بکشند. قاتلان بین ما فرقی نمی گذارند، آنها می خواهند همه ما را بکشند، راست و چپ، سکولار و مذهبی، یهودی و غیریهودی فرقی ندارد.» نتانیاهو در ادامه اظهاراتش هدف حماس را ایجاد تفرقه در درون اسرائیل، جنگ روانی علیه خانواده‌های اسرا و اعمال فشار توصیف کرد و خود را متعهد به دستیابی به اهداف جنگ، نابودی حماس، بازگرداندن همه اسرا و تهدید زدایی از غزه دانست.

ویدیویی از لحظه درگیری راننده اردنی با صهیونیست ها
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.