۵۵ شهید و زخمی در حمله هوایی ارتش اسرائیل به سوریه

دوشنبه 19 شهریور 1403 - 10:33
https://iswnews.com/?p=121193

در نتیجه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به اهدافی در استان حماه، ۱۸ نفر شهید و ۳۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۸ شهریور ماه، مراکز تحقیقاتی ارتش سوریه در مصیاف و چند نقطه دیگر در اطراف این شهر را مورد هدف قرار دادند.

گفته می‌شود یکی از مکان‌هایی که هدف حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، یک پایگاه نظامی در جنوب غرب شهر مصیاف می‌باشد. در پی اصابت موشک‌های اسرائیلی به این پایگاه، پوشش گیاهی اطراف آن دچار حریق شد.

ویدیویی از لحظه هدف قرار دادن مراکز تحقیقاتی ارتش سوریه در مصیاف.

منابع محلی مدعی هستند که جنگنده‌های اسرائیلی در دور نخست حملات، اهدافی در مصیاف را مورد حمله قرار داده و دو مرحله دوم و سوم، سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه را مورد هدف قرار دادند.

همزمان با انتشار خبر حمله رژیم صهیونیستی به مصیاف، برخی منابع از حمله هوایی به اهدافی در طرطوس خبر دادند اما شنیده شدن صدای انفجار در طرطوس، ناشی از فعال شدن سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه جهت رهگیری موشک‌های اسرائیلی بوده است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سقوط موشک‌های پدافندی سوریه در طرطوس، خسارات مادی به همراه داشته است.

در همین رابطه، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد: در ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه (به وقت محلی) شب گذشته، دشمن اسرائیلی تهاجم هوایی را از سمت شمال غرب لبنان انجام داد و تعدادی از پایگاه‌های نظامی در منطقه مرکزی را هدف قرار داد. پدافند هوایی ارتش سوریه موفق به انهدام تعدادی از موشک های اسرائیلی شد.

بر اساس آخرین آمار، در حملات شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به اهدافی در مصیاف و اطراف آن، ۱۸ نفر شهید و ۳۷ نفر زخمی شدند.

شایان ذکر است این یکی از شدیدترین حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به سوریه طی ماه‌های اخیر بوده است. در ۲ شهریور ماه نیز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک چند فروند موشک، اهدافی را در مناطق مرکزی سوریه مورد هدف قرار دادند که در نتیجه این حمله، هفت غیرنظامی زخمی شدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.