منابع محلی در ۱۹ شهریور ماه از حمله پهپادی ارتش تروریستی آمریکا به مقر سازمان حشد الشعبی در منطقه الصویره در استان واسط خبر دادند.

دقایقی پس از حادثه، وزارت کشور عراق، حمله پهپادی به مقر حشد الشعبی را تکذیب و اعلام کرد: دود غلیظی که در حدفاصل منطقه الصویره و العزیزیه رویت شده است، ناشی از آتش‌سوزی در یک علفزار بود که به برخی تجهیزات سرایت کرده است. آتش‌سوزی مهار شده و این حادثه هیچ تلفاتی به دنبال نداشته است.

ویدیویی از محل حادثه

در حالی که وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی آمریکا به مقر حشد الشعبی در منطقه الصویره را تکذیب نموده است، ویدیوی منتشر شده از منطقه الصویره نشان می‌دهد که دود برخاسته از محل حادثه، به آتش سوزی‌های پس از اصابت پرتابه شباهت دارد.

علاوه بر این موضوع، منابع محلی لحظاتی قبل از وقوع آتش سوزی، یک فروند پهپاد General Atomics MQ-1C Gray Eagle ارتش تروریستی آمریکا را بر فراز منطقه رصد کردند.

این موارد، گمانه‌زنی‌ها در خصوص حمله پهپادی ارتش تروریستی آمریکا را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه وزارت کشور عراق، سامانه‌های راداری جهت شناسایی پهپادها را در اختیار ندارد و در گذشته نیز علی‌رغم وجود مستندات کافی و شاهدان عینی، چند حمله هوایی آمریکا را تکذیب کرده بود.

ویدیوی دیگر از محل حادثه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.