سرنگونی سیزدهمین پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا در یمن

سه شنبه 20 شهریور 1403 - 11:55
https://iswnews.com/?p=121225

پدافند نیروهای مسلح یمن موفق به انهدام یک فروند دیگر از پهپادهای MQ-9 ارتش آمریکا در آسمان استان صعده شد.

طبق بیانیه سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یک فروند پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا در حال انجام عملیات جاسوسی و رزمی در حریم هوایی صعده توسط نیروهای پدافندی ارتش یمن رصد و سرنگون شد. این پهپاد دومین پهپاد آمریکایی است که در طول ۷۲ ساعت گذشته در آسمان یمن ساقط شده است.

سرتیپ یحیی سریع در این بیانیه همچنین به عملیات شهید ماهر الجازی در گذرگاه مرزی بین اردن و فلسطین اشغالی اشاره کرد و ضمن تمجید از این عملیات فداکارانه، از همه فرزندان امت اسلامی خواست تا به وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال فلسطین عمل کنند.

طبق آمار تحولات جهان اسلام، این پهپاد ۱۳مین فروند از پهپادهای MQ-9 است که در خلال جنگ یمن سرنگون می‌شود و ۹ فروند از این تعداد در چارچوب عملیات نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطین و مقابله با عملیات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در یمن سرنگون شده است.

انهدام متعدد پهپادهای شناسایی-تهاجمی آمریکا در یمن نشان می‌دهد که نیروهای مسلح یمن نقش این پروازها در اجرای عملیات های تروریستی و حملات هوایی به تأسیسات مهم را به خوبی درک کرده و تمام توان خود را برای جلوگیری از انجام پروازهای اطلاعاتی در یمن به کار گرفته‌اند. مقامات آمریکایی در گذشته نیز عنوان کرده بودند که حملات آنها به دلیل کافی نبودن بانک اطلاعات نظامی و امنیتی آنها از یمن موثر نبوده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.