جزئیات جدید از حمله ترکیبی رژیم صهیونیستی علیه سوریه

سه شنبه 20 شهریور 1403 - 17:38
https://iswnews.com/?p=121253

ارتش رژیم صهیونیستی در حمله هوایی اخیر خود علیه اهدافی در استان حماه، از موشک‌های کروز و پهپادهای انتحاری استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی ۱۸ شهریور ماه، مراکز تحقیقات علمی ارتش سوریه در مصیاف و چند نقطه دیگر در اطراف این شهر را مورد هدف قرار داد.

در این حمله علاوه بر مراکز تحقیقاتی ارتش سوریه و نقطه‌ای در شمال شهر مصیاف، یک پایگاه در جنوب غرب این شهر نیز مورد هدف قرار گرفت که طبق ادعای صهیونیست‌ها، محل تولید راکت‌های مورد استفاده حزب‌الله لبنان با حضور مستشاران ایرانی و لبنانی بوده است. این پایگاه که به تاسیسات زیرزمینی و مرکز ۴۰۰۰ معروف است، در ۱۲ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ اسفند ۱۴۰۰) نیز هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود. این مرکز از سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون، دستکم ۴ بار هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: ادعای اسرائیل: عملیات هلی‌برن در مصیاف و ربودن دو ایرانی! بررسی مجدد ابعاد حمله اسرائیل به مصیاف

تصاویری از که بقایای پهپادها و موشک‌های ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده است، نشان می‌دهد که اسرائیل در این حمله ترکیبی از موشک‌های کروز دلیله و پهپادهای انتحاری جهت هدف قرار دادن اهداف مد نظر خود استفاده کرده است.

موشک کروز “دلیله” توسط صنایع نظامی اسرائیل ساخته شده و برای هدف قراردادن اهداف ثابت و متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطای اصابت (دایره خطا احتمالی) این نوع موشک کمتر از ۱ متر اعلام شده‌ است.

موشک کروز دلیله

همچنین تصاویر منتشر شده از بقایای پهپادهای ساقط شده توسط سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در این حمله از پهپادهای خانواده “هاروپ” استفاده کرده‌اند.

پهپاد هاروپ (IAI Harop) یک مهمات پرسه زن به نسبت گران‌قیمت است که توسط صنایع هوافضای رژیم اسرائیل تولید می‌شود. وظیفه اصلی این پهپاد سرکوب پدافند هوایی دشمن است. این پهپاد برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه هوایی هند به نمایش عمومی گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: پهپاد انتحاری هاروپ

با توجه به شواهد، اکنون مشخص شده است که شنیده شدن صدای انفجار در طرطوس مربوط به فعال شدن سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه جهت رهگیری موشک‌ها و پهپادهای انتحاری ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

به نظر می‌رسد رژیم اسرائیل با استفاده از پهپادهای انتحاری، قصد مشغول کردن و یا سرکوب سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه را داشته تا مسیر برای موشک‌های کروز هموارتر شود. گرچه تعدادی از پهپادها و موشک‌های اسرائیلی توسط پدافند ارتش سوریه باموفقیت رهگیری و منهدم شد اما تعدادی از آنان به اهداف مدنظر صهیونیست‌ها اصابت کردند.

ویدیوی رهگیری موشک‌های اسرائیلی توسط سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.