۲ کشته و ۷ زخمی در حادثه سقوط بالگرد ارتش اسرائیل در جنوب غزه

چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 14:37
https://iswnews.com/?p=121304

در نتیجه سقوط بالگرد بلک هاوک ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه، ۲ نظامی صهیونیست کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک فروند بالگرد یواچ-۶۰ بلک هاوک نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل هنگام فرود در نزدیکی محور فیلادلفیا واقع در جنوب نوار غزه جهت انتقال یک نظامی زخمی اسرائیل به مرکز درمانی، به دلایل نامعلومی سقوط کرد.

در پی این حادثه، ۲ نظامی صهیونیست کشته و دستکم ۷ تن دیگر زخمی شدند. دقایقی پس از حادثه، ۴ فروند بالگرد به محل سقوط بالگرد بلک هاوک اعزام شده و کشته و زخمی‌ها را به مراکز درمانی منتقل کردند.

بررسی‌های اولیه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این حادثه به دلیل نقص فنی یا خطای انسانی رخ داده است. تومر بار، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دستور تشکیل یک تیم تحقیقاتی ویژه جهت بررسی ابعاد مختلف این حادثه را صادر کرد. این تیم صبح امروز وارد نوار غزه شده و تحقیقات خود را آغاز کرده است.

رسانه‌های عبری زبان در واکنش به این حادثه، سقوط بالگرد اسرائیلی را فاجعه‌ای بزرگ برای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دانسته و تاکید کردند که برای نخستین بار است که یک بالگرد ارتش از نوع “بلاک هوک” که از بالگردهای ایمن و قدرتمند به شمار می‌رود، سقوط می‌کند.

تا این لحظه رسانه‌ها و فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطین بیانیه‌ای در خصوص هدف قرار دادن بالگرد اسرائیلی منتشر نکرده‌اند اما هدف قرار دادن هواگردهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه توسط مقاومت دور از انتظار نیست و طی ماه‌های اخیر رزمندگان مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه، موشک‌های زمین به هوا به سوی بالگردهای اسرائیلی شلیک کرده بودند.

شایان ذکر است این دومین بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون منهدم شده است. سال گذشته و در جریان روز اول عملیات طوفان الاقصی، یک فروند بالگرد یسعور CH-53D Sea Stallion متعلق به نیروی هوایی ارتش اسرائیل در شهرک بئیری فرود اضطراری کرد. با آغاز عملیات طوفان الاقصی و با رسیدن نیروهای مقاومت فلسطین به منطقه بئیری این بالگرد با یک موشک هدایت شونده مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات انهدام بالگرد ارتش اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.