رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند که همزمان با حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مصیاف، نیروهای ویژه اسرائیلی با انجام عملیات هلی‌برن دو ایرانی را از یک منطقه نظامی ربودند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه‌های عبری زبان به نقل از منابع نزدیک به مسلحین ادعا کرده‌اند که نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با حمله هوایی به مراکز تحقیقاتی ارتش سوریه در مصیاف واقع در استان حماه با انجام عملیات هلی‌برن، فایل‌ها و اسناد مهمی را در یک ساختمان متعلق به سپاه پاسداران مصادره کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی، دو شخصیت ایرانی را ربودند. ارتش اسرائیل در جریان این عملیات ویژه، با استفاده از مهمات پرسه‌زن (پهپادهای انتحاری) خودروهای در حال اعزام نیروهای امنیتی سوریه به محل حادثه را مورد هدف قرار داد و تمامی مسیرهای منتهی به مرکز تحقیقاتی قطع را کردند تا عملیات بدون هیچ مشکلی صورت گیرد.

دایره های قرمز جاده‌هایی هستند که در شب عملیات توسط رژیم اسرائیل بمباران شدند تا مسیرهای ارتباطی به مرکز تحقیقاتی مسدود شود.

در شب حمله به مصیاف، علاوه بر بمباران مسیرهای منتهی به مرکز تحقیقاتی، یک نیروگاه برق در شمال مصیاف نیز بمباران شد. این حمله منجر به قطع گسترده برق در مناطق مختلف مصیاف شد. همچنین زیرساختهای ارتباطی و کابلهای فیبرنوری و خطوط انتقال برق نیز مورد هدف قرار گرفت تا ارتباطات به طور کامل قطع شود.

هدف قرار دادن زیرساختهای انرژی و ارتباطاتی و محل عبور کابلهای فیبرنوری با دقتی که در تصاویر و ویدیوها مشخص است، نشان از یک کار عملیاتی-اطلاعاتی گسترده و دقیق پیش از حمله توسط رژیم است.

نیروگاه برقی که در شمال مصیاف مورد حمله قرار گرفت. (مختصات نیروگاه)

همچنین در شب حمله، ساکنان محلی در منطقه الدریکیش در استان طرطوس صدای هلیکوپترهایی را شنیدند که در ارتفاع پایین پرواز میکردند. گمانه‌زنی ها حاکی از آن است که نیروهای اسرائیلی از دریای مدیترانه و از سمت جنوب طرطوس وارد سوریه شدند و به سمت مصیاف رفتند.

ویدیوی ادعایی که گفته میشود توسط مردم عادی در منطقه الدریکیش ضبط شده است. صدای پرواز هلیکوپترها در ارتفاع پایین به وضوح شنیده میشود.

در محل حادثه نیز وسایل نقلیه ای که وجود داشتند و یا عازم منطقه شده بودند مورد هدف قرار گرفتند.

همه موارد بالا نشان میدهد که این حمله کاملا بر اساس یک برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده انجام شده است.

منابع نزدیک به دولت سوریه، عملیات در مصیاف را “یک عملیات نظامی پیچیده” توصیف کردند اما ادعای رسانه‌های مسلحین و منابع عبری در خصوص ربودن نیروهای ایرانی را شدیدا تکذیب کرده و آن را دروغی آشکار نامیدند.

یک منبع نظامی سوری تاکید کرد: “هر آنچه که رسانه‌های عبری و غربی درباره عملیات مصیاف منتشر کردند، از تلویزیون مخالف سوریه است که اعتبار آن زیر صفر است. هیچ تأسیسات ایرانی در مصیاف وجود ندارد و مطلقاً هیچ حضوری از نیروهای سپاه در کل منطقه وجود ندارد و سوری ها این را به خوبی می دانند. آنچه در مصیاف اتفاق افتاد، یک «عملیات نظامی پیچیده» بود. ما به تصمیم دولت سوریه مبنی بر عدم انتشار جزئیات مربوط به این حادثه پایبند هستیم.»

بیشتر بخوانید:
۵۵ شهید و زخمی در حمله هوایی ارتش اسرائیل به سوریه
جزئیات جدید از حمله ترکیبی رژیم صهیونیستی علیه سوریه

رسانه های ایرانی نزدیک به سپاه نیز این ادعای رژیم اسرائیل را تکذیب کردند.

وزارت امور خارجه ایران نیز این حملات هوایی را محکوم کرد اما وجود هرگونه سایت نظامی تحت کنترل ایران در منطقه مصیاف را تکذیب کرد.

شایان ذکر است که منطقه مصیاف از سال ۲۰۱۸ به بعد بارها هدف حملات رژیم اسرائیل قرار گرفته است. مرکز تحقیقاتی که چهار روز پیش مورد حمله قرار گرفت به عنوان یک مرکز ادعایی زیرزمینی معروف به «مرکز تحقیقاتی ۴۰۰۰» شناخته می‌شود. این مرکز در ۱۲ مارس ۲۰۲۳ نیز در یک سری حملات هوایی توسط رژیم اسرائیل مورد هدف قرار گرفته بود.

واقعیت آن است که در حال حاضر فعلا تمامی روایتهایی که پیرامون عملیات هلی‌برن وجود دارد فقط در حد گمانه‌زنی‌ است و نمی‌توان به قطعیت در مورد آن سخن گفت؛ از این رو تا زمان ارائه شواهد بیشتر و یا انتشار اسناد قابل استناد این موضوع قابل تایید نیست.

در صورت صحت ادعای صهیونیست‌ها، احتمال می‌رود بنیامین نتانیاهو که اکنون به دلیل عملکرد فاجعه بار دولتش تحت شدیدترین فشارها از سوی جناح‌های مختلف سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی قرار دارد، طی روزهای آتی با برگزاری یک شوی تبلیغاتی این ماجرا را علنی کرده و توضیحاتی در خصوص این عملیات ارائه دهد تا برای خود زمان بخرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.