ورود نیروهای ویژه ارتش یمن به سوریه!

شنبه 24 شهریور 1403 - 12:42
https://iswnews.com/?p=121374

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی مدعی شد، نیروهای یمنی در قالب گروه های کوچک و تحت هماهنگی اطلاعاتی سوریه و لبنان (حزب الله) از طریق خاک اردن وارد سوریه شدند.

طبق این گزارش، ورود این نیروها در پی آمادگی گروه‌های مقاومت برای مرحله بعدی تشدید تنش اسرائیل کشورهای عربی منطقه به ویژه سوریه است.

نیروهای مسلح یمن دارای تیپ های ویژه‌ای است که از ماه‌ها پیش برای مقابله زمینی با ارتش رژیم صهیونیستی تحت مانورهای مختلفی آموزش دیده‌اند. این نیروها از قوی ترین، مجهزترین و مسلح ترین نیروهای باتجربه ارتش یمن و جنبش انصارالله به شمار می روند و طی ماه‌های گذشته، حملات شبیه‌سازی شده به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیل را تمرین کرده‌اند.

در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی در فضای رسانه ای لبنان منتشر شده است که ارتش اسرائیل قصد حمله به جنوب سوریه و قطع مسیر تدارکات سوریه به لبنان را دارد. اخبار دیگری نیز مبنی بر دستور تخلیه مناطق جنوبی لبنان منتشر شده که بخش رسانه‌ای حزب الله آنرا تکذیب کرده است. در مجموع حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان یا جنوب سوریه یک سناریوی قابل توجه است که در این برهه از جنگ احتمال آن وجود دارد. صهیونیست‌ها و کابینه نتانیاهو برای طولانی تر کردن جنگ و جلوگیری از سقوط خود ممکن است دست به هرکاری در لبنان و سوریه بزنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میثم شنبه, ۲۴ شهریور, ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴

    سوال؛ چرا خبر سقوط بالگرد در غزه رو کار نکردین؟ 🤔

    پاسخ
    1. Mirza شنبه, ۲۴ شهریور, ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.