قرارداد عراق برای خرید سامانه پدافندی از کره جنوبی

شنبه 24 شهریور 1403 - 15:26
https://iswnews.com/?p=121377

فرمانده پدافند هوایی عراق، جزئیاتی در خصوص قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی میان برد از کره جنوبی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مهند غالب الاسدی، فرمانده پدافند هوایی عراق جزئیاتی در رابطه با قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی از کشور کره جنوبی اعلام کرد.

الاسدی اظهار داشت: این سامانه بسیار پیشرفته به شمار می‌رود و عراق بر سر خرید چند عدد از آن برای تامین امنیت حریم هوایی خود به توافق رسیده است. این سامانه‌ها طی سال‌های آتی وارد عراق می‌شود و تامین مالی آن به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. این سامانه‌ها امکانات بالایی در حمایت از حاکمیت ملی و حفاظت از حریم هوایی در برابر هر حمله فراهم می‌کند.

طبق اعلام فرمانده پدافند هوایی عراق، سال آینده نخستین سامانه وارد عراق می‌شود تا آموزش به کادر رزمی و فنی عراق در ماه چهارم یا ششم سال آینده در کره جنوبی آغاز شود. نیروهایی که با این سامانه‌ها کار خواهند کرد، عراقی خواهند بود و زمان آموزش به آن‌ها از ۴ الی ۸ ماه بر اساس هر تخصص به طول خواهد انجامید.

وی اعلام کرد که این برای نخستین بار است که سامانه‌های پدافندی به صورت آماده وارد عراق می‌شود تا از عراق و حریم هوایی آن دفاع کند.

تا این لحظه جزئیات بیشتری در خصوص قرارداد بغداد و سئول منتشر نشده است اما چندی قبل رسانه‌های عراقی مدعی شده بودند که عراق، قراردادی را به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار جهت خرید سامانه پدافند هوایی M-SAM2 ساخت شرکت LIG Nex1 را با کره جنوبی منعقد کرده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.