تاکید عراق بر حفظ و تامین امنیت مراکز دیپلماتیک

شنبه 24 شهریور 1403 - 14:07
https://iswnews.com/?p=121378

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق بر تامین امنیت تمامی مراکز دیپلماتیک در این کشور تاکید کرد و این اقدام را موجب تقویت و توسعه روابط بین‌المللی دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تحسین الخفاجی، رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اظهار داشت: نمایندگی‌ها و تأسیسات دیپلماتیک از حمایت‌های امنیتی خوبی برخوردارند و ما بر این باوریم که فراهم کردن حمایت و حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک، موجب توسعه روابط بین‌المللی و تامین منافع خواهد شد.

الخفاجی افزود: سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی علاوه بر حملات و موفقیت‌های اخیر علیه تروریست‌ها و همچنین تعقیب و پیگرد عاملان حمله به مقرها و نمایندگی‌های دیپلماتیک، شبانه روز به مبارزه و تعقیب تروریست‌ها در همه جا ادامه می‌دهند.

الخفاجی تأکید کرد: نیروهای امنیتی همچنان متعهد به حفاظت از تمامی مقرها و مراکز دیپلماتیک بین‌المللی با تأمین تمام تدابیر امنیتی لازم هستند تا آن‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و این نشان می‌دهد که عراق منافعی با این کشورها دارد و با حمایت از آن‌ها، به توسعه روابط با قابلیت‌های بالا و در نظر گرفتن منافع ادامه خواهد داد.

گفتنی است این اظهارات پس از آن مطرح شد که در شامگاه ۲۰ شهریور ماه و ساعاتی قبل از سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق، مرکز دیپلماتیک آمریکایی‌ها در بغداد هدف حمله عوامل ناشناس قرار گرفت. گروه‌های مقاومت مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و ضمن مشکوک دانستن این حمله، اعلام کردند که حمله اخیر در بغداد، با هدف برهم‌زدن سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق صورت گرفته است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.