تحویل لاشه پهپاد MQ-9 به نمایندگان آمریکا

شنبه 24 شهریور 1403 - 22:10
https://iswnews.com/?p=121410

مسلحین تحت امر دولت مستعفی لاشه پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا را که اخیرا توسط پدافند ارتش یمن در آسمان استان مارب سرنگون شد، تحویل نیروهای آمریکایی دادند.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، گروه های یمنی متحد آمریکا پس از کشف محل سقوط یکی از پهپادهای MQ-9 در استان مارب، لاشه آن را به نمایندگان آمریکایی تحویل دادند.

شهر مارب تحت کنترل مسلحین حزب اصلاح و همچنین نیروهای تابع سپهبد صغیر بن عزیز است که هر دوی این جناح‌ها تحت فرمان دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی قرار دارند. هنوز مشخص نیست که کدامیک از این جناح ها با آمریکایی ها همکاری کرده اند اما صغیر بن عزیز به طور مستقیم با مستشاران و دیپلمات های آمریکایی در یمن ارتباط دارد.

لازم به ذکر است که سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته گذشته، از سرنگونی دو فروند پهپاد آمریکایی در یمن خبر داد که یکی از آنها در استان مارب سقوط کرد. این دومین فروند از پهپادهای MQ-9 است که در آسمان استان مارب شناسایی و منهدم می‌شود و لاشه تحویلی به احتمال زیاد مربوط به آخرین فروند از پهپادهای سرنگون شده در این منطقه می‌باشد. ارتش یمن تاکنون ۱۳ فروند از پهپادهای MQ-9 آمریکایی را در آسمان خود سرنگون کرده است.

تصویر از آرشیو است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.