حمله موشکی ارتش یمن به مرکز فلسطین اشغالی (ویدیو)

یکشنبه 25 شهریور 1403 - 11:12
https://iswnews.com/?p=121424

در پی حمله موشکی گروه‌های مقاومت آژیر خطر در شهر تل آویو و مناطق مرکزی فلسطین اشغالی به طور گسترده ای به صدا درآمد.

دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدای وقوع این حمله از شناسایی و رهگیری یک فروند موشک زمین به زمین خبر داد که از جهت شرق وارد اراضی اشغالی شده است. اما در ادامه اظهار داشت که این موشک از یمن پرتاب شده و انفجارهایی که در دقایق پایانی آژیر خطر شنیده شد توسط موشک های پدافندی ایجاد شده است.

علیرغم اظهارات سخنگوی ارتش اسرائیل، رسانه های صهیونیستی از انتشار دود در حومه‌ی نیروگاهی در اطراف تل آویو خبر می‌دهند. این دود ناشی از اثر اصابت یا سقوط موشک بالستیک نیروهای مقاومت یا سقوط موشک های پدافندی صهیونیست‌ها است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز در گزارشی مدعی شد، ارتش اسرائیل در حال بررسی دلیل عدم شناسایی این موشک قبل از رسیدن به مناطق مرکزی، با وجود مسافت طولانی پرواز این موشک از یمن است!

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز از اعتراف نیروی هوایی ارتش اسرائیل به شکست در رهگیری موشک یمنی خبر داده‌اند اما این خبر تا این لحظه توسط منابع رسمی اعلام نشده است.

در نتیجه فرار صهیونیست‌ها به سمت پناهگاه ها در هنگام وقوع حمله موشکی، ۹ صهیونیست زخمی شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره جزئیات این حمله اعلام کرد:

– موشک بالستیک پرتاب شده از یمن در منطقه بزرگراه شماره یک در نزدیکی منطقه کفار دانیال واقع در جنوب شرقی فرودگاه بن گوریون سقوط کرد، در حالی که قطعات موشک در نقاط دیگری در منطقه مودیعین سقوط کرد. مسیر حرکت این موشک حدود ۲ هزار کیلومتر بود و احتمالا ۱۵ دقیقه در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی بوده است.

– به نظر می رسد که سامانه‌های موشکی ارتش این موشک را شناسایی کرده اند، اما سوال اینجاست که این اتفاق در چه مرحله ای رخ داده است و آیا برای رهگیری موفقیت آمیز یک موشک بالستیک دوربرد سنگین دیر شده بود. تعدادی موشک رهگیر از سامانه پدافندی پیکان (آرو) به سمت این موشک شلیک شد. نیروی هوایی ارتش اسرائیل در حال بررسی دلایلی است که منجر به شکست در رهگیری موشک شده است.

نیروهای مسلح یمن تا این لحظه بیانیه ای درباره این حمله منتشر نکرده اند.

بیشتر بخوانید: شکست سد پدافندی اسرائیل و آمریکا از موشک مافوق صوت یمنی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.