چهاردهمین پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا در یمن منهدم شد (ویدیو)

دوشنبه 26 شهریور 1403 - 09:33
https://iswnews.com/?p=121458

یک فروند پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا در حال انجام عملیات جاسوسی و رزمی در حریم هوایی استان ذمار توسط نیروهای پدافندی ارتش یمن رصد و سرنگون شد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه این حمله، ضمن تاکید بر تداوم مقابله نیروهای مسلح یمن با تجاوزات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، انهدام یک فروند پهپاد MQ-9 آمریکایی در حریم هوایی استان ذمار را اعلام کرد.

طبق این بیانیه، پهپاد آمریکایی در حال انجام ماموریت خصمانه علیه یمن بود که توسط پدافند هوایی ارتش یمن و با شلیک یک فروند موشک زمین به هوا سرنگون شد.

نیروهای مسلح یمن ویدیویی از لحظه شلیک و اصابت موشک زمین به هوا به پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا در آسمان استان ذمار منتشر کرد. در این ویدیو همچنین لاشه این پهپاد آمریکایی و موشک پدافندی یمنی نمایش داده می‌شود.

سرتیپ یحیی سریع در پایان این بیانیه بر استمرار عملیات نیروهای مسلح یمن در کنار مردم ثابت قدم و مبارز این کشور در خشکی و دریا تا پیروزی ملت فلسطین تاکید کرد و گفت، این عملیات تنها در صورت توقف تجاوز و محاصره مردم فلسطین در نوار غزه متوقف خواهد شد.

طبق آمار تحولات جهان اسلام، این پهپاد ۱۴مین فروند از پهپادهای MQ-9 است که در طول جنگ یمن سرنگون می‌شود که ۱۰ فروند از این تعداد در چارچوب عملیات نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطین و مقابله با حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در یمن سرنگون شده است.

محل سقوط یک فروند پهپاد آمریکایی در استان ذمار
سقوط پهپاد آمریکایی پس از انهدام توسط پدافند ارتش یمن
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.