سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درباره تحولات اخیر منطقه و لبنان به سخنرانی پرداخت

بخشی‌های مهم سخنان سیدحسن نصرالله به شرح ذیل می‌باشد:

– به همه کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند و به خانواده های معظم شهدا تسلیت عرض می نماییم و برای مجروحان شفای عاجل و صبر و شکیبایی برای این عزیزان مدال شهادت عرض می نماییم.

– آنچه در دو روز گذشته شاهد بودیم برخورد جدی و بزرگی بود. از همه کسانی است که در مناطق مختلف لبنان خون اهدا کردند. از همه کسانی که ابتکار عمل برای انتقال مجروحین را داشتند، از همه کسانی که اعلام آمادگی کردند اعضای بدن خود را به این مجروحان اهدا کنند، از پزشکانی که مطب های خود را رایگان برای مجروحان باز کردند، و همه کسانی که به صمیمانه همبستگی خود را ابراز کردند و به همه مقامات اعم از روسای جمهور، احزاب و نخبگان تشکر می‌کنم.

– دشمن بدون توجه به غیرنظامیان و تجمعات و اماکن غیرنظامی ابتدا پیجرها و سپس بیسیم ها و دستگاه های ارتباطی را هدف قرار داد. دشمن زمانی اقدام به این کار کرد، عامدانه قصد قتل چهار هزار نفر را داشت.

– هدف آنها قتل هزاران نفر بود. ظرف دو روز گذشته دشمن صهیونیستی درصدد قتل دستکم پنج هزار انسان در دو دقیقه بود. هیچ قانون و هیچ توجهی وجود ندارد که چرا این افراد باید کشته شوند! چه نامی بر این جنایت می‌توانیم بگذاریم؟ سلاخی؟ کشتار و قتل عام؟ جنایت جنگی؟

– به لطف خدا و با مشارکت همه در لبنان هیچ مجروحی روی زمین نماند و با تلاش و همت و غیرتمندی مردم این هدف دشمن به نتیجه نرسید.

– کمیته های تحقیق مختلفی برای این حملات ایجاد شده است و زمان نیاز است تا به نتایج قطعی برسیم. از تولید کننده تا مصرف کننده تحت بررسی است و بر اساس این نتایج عمل خواهیم کرد.

– ما در معرض یک حمله بی سابقه امنیتی قرار داریم. و چه بسا چنین حملاتی در سطح منطقه و در سطح بین المللی نیز بی سابقه باشد. دشمن از پشتیبانی و تکنولوژی غرب برخوردار است.

– این ضربه بی سابقه ما را تضعیف نکرد و ان شاء الله ما قدرتمندتر و محکم تر خواهد کرد.

– آنچه برای ما مهم است این است که مانع از اهداف دشمن شویم.

– چند روز دیگر سالروز هفتم اکتبر، و جبهه پشتیبانی لبنان در هشتم اکتبر است. بسیاری می‌گویند که این جبهه تاثیری ندارد اما آنچه برای ما مهم است اهداف دشمن و واکنش های اوست. آنها می‌گویند از مهاجرت شهرک نشینان شمال و خسارات سنگین سخن می‌گویند و این جبهه را کمربند محکم مقاومت می‌دانند. آنها هستند که از شکست بزرگ ارتش اسرائیل می‌گویند. نتانیاهو و گالانت می‌گویند جبهه شمال و جبهه یمن است که به ما ضربه زده است.

– آنها تلاش می‌کنند که جبهه لبنان خاموش و متوقف شود و در سطح میدانی نیز به طور چشمگیری ملتزم به قواعد درگیری بود. آنها اگر یک درصد احتمال می‌دادند که می‌توانند بر مقاومت در لبنان پیروز شوند قطعا همان ابتدا اقدام به جنگ گسترده می‌کردند.

– همه تهدیدات آنها برای اعمال فشار بر دولت و مردم و حزب الله است تا بتوانند جبهه لبنان را متوقف کنند.

– همه دشمن واضح است: متوقف کردن جبهه لبنان. آنها تلاش می‌کنند تا تاثیر مقاومت لبنان را از تحولات غزه جدا کنند.

– در جواب به دشمن می‌گویم: جبهه لبنان متوقف نخواهد شد مگر با توقف جنگ در نوار غزه. مقاومت لبنان از یاری مردم غزه دست نخواهد کشید.

– همان طور که در نوار غزه علیرغم کشتار و جنایات مختلف اهداف دشمن محقق نشد، در این جبهه نیز اهداف آنها محقق نخواهد شد.

– اهداف حمله دشمن محقق نشد. حمله آنها موجب متزلزل شدن مقاومت و ضربه به فرماندهی و نیروهای ما نشد.

– من وارد بحث “دشمن درصدد جنگ گسترده است و…” نمی‌شوم. روزهای آینده مشخص خواهد کرد که چه خواهد شد. ما اینگونه به وقایع نگاه میکنیم.

– اهداف آنها نابودی غزه، بازگرداندن اسرا و نابودی حماس بود. هدف چهارم آنها بازگرداندن ساکنان صهیونیست‌ها به شمال است. من به نتانیاهو و گالانت و… می‌گویم شما هر کاری کنید نمی‌توانید چنین کاری را انجام دهید و تنها راه آن توقف جنگ در نوار غزه است. نه جنگ گسترده، نه ترور و… نمی‌تواند منجر به تحقق این هدف شود. شما خوب می‌دانید که هر اقدام شما موجب مهاجرت بیشتر شهرک نشینان از شمال خواهد شد.

– فرمانده احمق جبهه شمال ارتش دشمن گفت ما باید یک کمربند امنیتی در خاک لبنان ایجاد کنیم. اگر شما بخواهید وارد خاک لبنان شوید خب خوش آمدید! ما آرزو داریم که شما وارد خاک ما شوید.

– امروز وضع به گونه دیگری است و معادله همانند سالهای گذشته نیست. اگر شما در خاک ما بخواهید کمربند ایجاد کنید، من به شما می‌گویم که پایگاه ها و مراکز نظامی و شهرک ها و شهرک نشینان در بانک اهداف ما قرار خواهند گرفت و جنگ گسترده به جهنمی برای شما خواهد شد. بفرمایید کمربندتان را ایجاد کنید.

– در مورد پاسخ ما که چگونه و کجا و کی انجام خواهد شد، ما آن را در یک دایره کوچکتر بین خود نگه می داریم. پاسخ آن چیزی است که می بینید، نه آن چیزی که می شنوید.

– نتانیاهو، گالانت، بن گویر و اسموتریچ با رهبری احمقانه خود رژیم را به ورطه نابودی می‌کشانند.

– از خداوند می‌خواهم که عزم ملت فلسطین را راسخ تر کند و مقاومت آنها و ما را در برابر دشمن صهیونیستی پیروز گرداند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.