جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی با هدف ترور دبیرکل و جمعی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، ضاحیه بیروت را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ۶ مهر ماه با استفاده از بمب‌های سنگرشکن، اهدافی را در بیروت مورد حمله قرار دادند که طی آن ۴ ساختمان به طور کامل تخریب شدند.

دقایقی پس از حادثه، رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند که هدف حمله امروز ارتش اسرائیل به بیروت، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده است. حمله ارتش اسرائیل علیه مقر مرکزی حزب‌ الله در جنوب بیروت پس از دریافت اطلاعاتی از حضور حداقل یک مقام رده بالا در این مقر انجام شده است.

دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که ارتش این رژیم طی حمله هوایی، مقر مرکزی حزب‌الله لبنان در بیروت را مورد هدف قرار داده است.

بر اساس اطلاعات اولیه، در نتیجه حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به بیروت، دستکم ۲ نفر شهید و ۷۶ نفر دیگر زخمی شدند.

حضور وزیر جنگ، رئیس ستاد کل، فرماندهان نیروی هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی در اتاق فرماندهی عملیات نیروی هوایی در زمان حمله هوایی به بیروت.

گفته می‌شود دستور حمله هوایی به بیروت، مستقیما توسط نتانیاهو از هتلی در نیویورک صادر شده است. طبق اعلام پایگاه خبری عبری زبان والا، در پی حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، نتانیاهو که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، امشب فورا به اراضی اشغالی بازخواهد گشت.

صدور دستور حمله توسط نتانیاهو از هتلی در نیویورک

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال شبکه ۱۲ این رژیم در خصوص اینکه آیا ترور سید حسن نصرالله موفقیت‌آمیز بوده یا نه؛ پاسخ داد: منتظر بمانید!

در همین رابطه، سفارت ایران در بیروت در واکنش به بمباران شدید ضاحیه جنوبی بیروت: جنایت اسرائیل نشان‌دهنده تشدید تنش خطرناکی است که قواعد بازی را تغییر می‌دهد.

آثار حمله هوایی اسرائیل به بیروت
ویدیویی از محل حادثه
لحظه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به بیروت
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.