یک رسانه آمریکایی مدعی شد که چند گروه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر، عملیات شناسایی در خاک لبنان انجام دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع مدعی شد که نیروهای ویژه اسرائیل، عملیات‌های شناسایی ویژه‌ای با هدف جمع آوری اطلاعات و شناسایی برخی مناطق پیش از تهاجم زمینی گسترده اسرائیل به جنوب لبنان انجام دادند.

این روزنامه مدعی شد: نیروهای شناسایی ارتش اسرائیل وارد تونل‌های حزب‌الله شدند. این اقدامات ممکن است مقدمات تهاجم زمینی باشد اما زمان تهاجم احتمالی به لبنان ممکن است تغییر کند زیرا اسرائیل تحت فشار شدید ایالات متحده قرار دارد تا عملیاتی را علیه لبنان آغاز نکند.

پیش‌تر رسانه‌های عبری زبان اعلام کرده بودند که حزب‌الله صدها کیلومتر تونل در لبنان و حتی از لبنان به فلسطین اشغالی تاسیس کرده است. طبق اعلام ارتش اسرائیل، برخی از تونل‌های حزب‌الله که به شمال فلسطین اشغالی منتهی می‌شد، در جریان عملیات سپر شمالی در ژانویه ۲۰۱۹ کشف و منهدم شد.

خبر ورود نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به تونل‌های حزب‌الله در جریان عملیات شناسایی در جنوب لبنان، آن هم در شرایطی که دو طرف در آماده‌باش ۱۰۰ درصد می‌باشند، دور از ذهن می‌باشد اما نمی‌توان آن را قاطعانه رد کرد. با توجه به سوابق رسانه‌های غربی، انتشار این اخبار با هدف جنگ روانی علیه محور مقاومت و قهرمان‌سازی از نظامیان اسرائیلی صورت می‌گیرد. عمده این اخبار توسط صهیونیست‌ها تهیه و تنظیم و برای رسمیت بخشیدن به آن، از رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شود تا رسانه‌های اسرائیلی با پوشش این اخبار به نقل از منابع آمریکایی نقش مهمی را در افزایش اعتماد به نفس در جبهه داخلی و حفظ روحیه نظامیان خود ایفا کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.