حمله پهپادهای یمنی به تل آویو و ایلات

سه شنبه 10 مهر 1403 - 12:19
https://iswnews.com/?p=122182

ارتش یمن با استفاده از پهپادهای انتحاری یافا و صماد ۴ به اهدافی در تل آویو و بندر ایلات در فلسطین اشغالی حمله کرد.

طبق بیانیه اعلام شده از سوی سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، نیروی هوایی نیروهای مسلح یمن با یک فروند پهپاد انتحاری یافا به هدفی نظامی در تل آویو حمله کرده است. ارتش یمن همگام با حمله به تل آویو، با چهار فروند پهپاد انتحاری صماد ۴ نیز به بندر ایلات حمله کرده است.

به گفته‌ی سرتیپ یحیی سریع، این عملیات با موفقیت به اهداف خود دست یافته است.

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: پهپاد یافا

سرتیپ سریع در پایان این بیانیه ضمن تحسین مجاهدین فلسطین و لبنان به خاطر دفاع از امت اسلامی در برابر تجاوزات اسرائیلی-آمریکایی و بهم ریختن نقشه های آنها افزود، نیروهای مسلح یمن بر حمایت عملی خود از ملت فلسطین و لبنان تا پایان تجاوز و خنثی شدن نقشه های جنایتکارانه و توطئه های توسعه طلبانه آن تاکید می کنند. وی همچنین از همه مردم کشورهای عربی و اسلامی خواست تا سکوت خود را بشکنند و فعالانه در این نبرد سرنوشت ساز شرکت کنند.

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، این حمله ۲۹مین عملیات هوایی نیروهای مسلح یمن در خاک فلسطین اشغالی با استفاده از موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای انتحاری است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.