جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اهدافی را در استان‌های درعا و سویداء واقع در جنوب سوریه مورد حمله قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۰ مهر ماه، اهدافی را در استان‌های درعا و سویداء مورد حمله قرار دادند.

بر اساس اعلام منابع محلی، گردان راداری متعلق به تیپ ۷۹ پدافند هوایی واقع در حدفاصل الصنمین و القنیه، یک فرودگاه کشاورزی بین شهرهای ازرع و نامر، گردان راداری در شرق شهرک ناحته واقع در استان درعا و فرودگاه نظامی الثلعه واقع در استان سویداء هدف حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. گفته می‌شود چند رادار هشدار زودهنگام در این حملات مورد هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

این دومین حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به سوریه طی ۲۴ ساعت اخیر می‌باشد. تا این لحظه فرماندهان سوری در رابطه با حملات اخیر اسرائیل به جنوب این کشور، اظهارنظری نکرده‌اند.

با توجه به اهداف و شیوه حملات صهیونیست‌ها به جنوب سوریه، به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل قصد دارد با اجرای عملیات‌های ضد رادار/پدافند، مسیر را برای حملات گسترده‌تر خود طی روزهای آتی هموار سازد و احتمال می‌رود این حملات، شروع سلسله حملات هوایی علیه مواضع محور مقاومت در منطقه باشد.

این سومین حمله ارتش اسرائیل علیه سامانه‌های راداری و پدافندی ارتش سوریه طی ماه‌های اخیر می‌باشد. پیش از این نیز حملاتی به این شیوه علیه اهدافی در جنوب سوریه (پس از عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ایران و قبل از عملیات ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران) صورت گرفته بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.