شلیک موشک های کروز جدید یمن به عمق مواضع اسرائیل

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 15:42
https://iswnews.com/?p=122241

نیروی موشکی ارتش یمن با سه فروند موشک کروز قدس ۵ مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

بر اساس آخرین بیانیه نیروهای مسلح یمن در صبح ۱۱ مهرماه، نیروی موشکی ارتش یمن در راستای یاری مردم مظلوم فلسطین و لبنان، با سه فروند موشک کروز قدس ۵ مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع درباره این حمله گفت، موشک ها با موفقیت به اهداف خود رسیده اند و دشمن در مورد نتایج این عملیات سکوت کرده است. سرتیپ سریع در ادامه به عملیات نیروهای مسلح ایران علیه اسرائیل تحت عنوان «وعده صادق ۲» اشاره کرد و گفت، نیروهای مسلح یمن این عملیات را تبریک می گوید و آمادگی خود را برای شرکت در هرگونه عملیات نظامی مشترک برای یاری ملت فلسطین و لبنان و همچنین پاسخ گویی به هرگونه حمله اسرائیل علیه جبهه‌های پشتیبانی اعلام می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه با تهدید مستقیم ائتلاف آمریکایی-انگلیسی افزود، حمایت مستمر آمریکا و انگلیس از دشمن اسرائیلی، منافع آنها را در منطقه زیر آتش قرار می‌دهد. کسانی که پشت دشمن هستند باید بدانند که تا زمانی که تجاوزات علیه فلسطین و لبنان متوقف نشود و محاصره غزه برداشته نشود، حملات ما متوقف نمی شود و به یاری خداوند متعال در گسترش عملیات نظامی علیه دشمن اسرائیلی تردید نخواهیم کرد.

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، این حمله ۳۰مین عملیات هوایی نیروهای مسلح یمن در خاک فلسطین اشغالی با استفاده از موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای انتحاری است. ارتش یمن در این حمله برای اولین بار از موشک کروز قدس ۵ استفاده کرده و تاکنون تصویری از آن منتشر نکرده است. ارتش یمن در این حمله برای اولین بار از موشک کروز قدس ۵ استفاده کرده و تاکنون تصویری از آن منتشر نکرده است. این موشک نیز به احتمال زیاد مشابه یکی از موشک های کروز ایرانی است که برد نهایی آن به بیش از ۱۹۰۰ کیلومتر افزایش داده شده است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

تصویر از آرشیو است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.